سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت: به دلیل سرعت بالای انتقال ویروس دلتا و برای پیشگیری از آن عملیات واکسیناسیون کرونا در استان شتاب گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز با اشاره به این که  اکنون روزانه بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان البرز تزریق می‌شود، گفت: مراکز بهداشتی درمانی استان با سرعت در انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده هستند و انتظار می‌رود مردم در این بخش همکاری بیشتری داشته باشند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های سنی اعلام شده در استان تزریق شده است.

بابایی با اشاره به بالا بودن میزان مراجعه بیماران کووید۱۹ به مراکز درمانی استان، از مردم خواست به توصیه‌های بهداشتی برای مهار کرونا بیش از پیش توجه کنند.

او گفت: اکنون سه شهرستان کرج، فردیس و نظرآباد در وضعیت قرمز تیره کرونایی، شهرستان‌های چهارباغ، ساوجبلاغ و اشتهارد دارای وضعیت قرمز و شهرستان طالقان در وضعیت نارنجی کرونایی است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان این که میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی استان توسط بیماران کرونایی به بالای یک هزار و۲۰۰ تخت رسیده است، افزود: مدافعان سلامت با تمام توان خود در حال درمان بیماران هستند و اگرچه میزان ابتلا به کووید ۱۹ بیشتر از موج‌های قبلی است، اما با تلاش مدافعان سلامت از میزان مرگ و میر‌ها کاسته شده هر چند که اکنون شمار فوتی‌ها بالا است.

بابایی با اشاره به کمبود سرم تزریقی در کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با مدیریت این مشکل، تاحدودی کاستی‌ها را در این بخش مرتفع کرده و به طور مستمر سرم تزریقی در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

او افزود:  اگر مردم از رفت و آمد‌های غیر ضروری در سطح شهر‌های استان بکاهند و دستور العمل های بهداشتی ها را رعایت کنند، می‌توان به مهار دلتا امیدوار بود.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: افرادی که واکسن دریافت کرده اند، کرونا را تمام شده فرض نکنند و باید همچنان تا ریشه کنی این ویروس در بین مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

او با بیان این که اکنون میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در البرز زیر ۵۰ درصد است، افزود: انتظار می‌رود این رقم به بالای ۹۸ درصد برسد تا بتوان دلتا را شکست داد.

انتهای پیام/ ر .ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۳:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
انشالله که زودتر همه مردم واکسن بزنن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
انشالله که حرفشون عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۳:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خوب خداروشکر