فرماندار بروجن گفت: امسال ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیف‌های مختلف بودجه‌ای به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن در نشست با خبرنگاران با اشاره اجرای به طرح‌های عمرانی گفت: امسال ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیف‌های مختلف بودجه‌ای به این شهرستان اختصاص یافت.

او افزود: از این مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در ۲۷ فصل، ۳۱۰ میلیارد ریال مختص محرومیت‌زدایی و ۱۵۰ میلیارد ریال در اختیار نماینده مجلس است.


بیشتر بخوانید


ملکی با اشاره به اختصاص اعتبارات به طرح‌های اولویت‌دار شهرستان بروجن اضافه کرد: اعتبارات محرومیت‌زدایی برای تامین آب آشامیدنی، احداث جاده‌ها، اجرای زیرساخت‌های صنعتی و توسعه کشاورزی اختصاص می‌یابد.

او به پتانسیل چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن در حوزه کشاورزی و دامپروری اشاره و تصریح کرد: توسعه کشاورزی مکانیزه این شهرستان، احداث گلخانه‌ها و کشت محصولات کم‌آب‌بر در دستور کار قرار دارد.

ملکی گفت: احداث چهار مجتمع گلخانه‌ای به وسعت ۲۰ هکتار و ساخت مجتمع‌های دامپروری در شهر‌های فرادنبه، نقنه، گندمان، سفیددشت و بلداجی با هدف اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی جزو برنامه‌های اولویت‌دار توسعه‌ای در شهرستان بروجن است.

او با اشاره به فعالیت پنج شهرک و ناحیه صنعتی در این شهرستان افزود: ششمین شهرک صنعتی شهرستان پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری و مصوبه تخصیص اعتبارات از سوی هیات دولت، در گندمان احداث می‌شود.

ملکی اضافه کرد: پارسال ۴۰۰ هکتار به مجموع شهرک‌های صنعتی شهر‌های بروجن و سفیددشت شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرد.

او ادامه داد: البته شهرستان بروجن برای توسعه کشاورزی، دامپروری و صنعت با مشکل شدید تامین آب مواجه است و همین عامل باعث شده تا سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها نداشته باشند.

ملکی گفت: هم‌اکنون وضعیت آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان بروجن مطلوب نیست و در برخی شهر‌های این شهرستان از طریق تانکر‌های سیار، آب وارد منبع می‌شود.

او افزود: شرکت آب فاضلاب چهارمحال و بختیاری ضمن تقویت آب‌رسانی به مناطق مختلف شهرستان بروجن باید اصلاح شبکه‌های فرسوده را در دستور کار قرار دهد.

ملکی اضافه کرد: البته اجرای این فعالیت‌ها برای کوتاه‌مدت و به‌صورت موقت است و رفع همیشگی آن به تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن نیاز دارد.

او با اشاره به همکاری مطلوب حوزه صنعت با بخش دولتی در شهرستان بروجن اظهار داشت: سال گذشته از محل تفاهم‌نامه با صنایع این شهرستان، ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های روستایی هزینه شد.

ملکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در این مدت انجام فعالیت‌های زیادی تحت تاثیر قرار گرفت، اما روند اجرایی امور متوقف نشد.

او به شیوع موج پنجم ویروس کرونا با سویه دلتا اشاره و تاکید کرد: مردم تا زمان مهار و ریشه‌کنی ویروس کرونا باید ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با مادر سلامت، بهداشت و درمان همکاری کنند.

ملکی گفت: رسانه‌های گروهی با عمل به رسالت مطبوعاتی خود، تمامی هجمه‌های تبلیغاتی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی می‌کنند.

او افزود: رسیدن جامعه به حد مطلوبی از رشد و بالندگی مرهون تلاش‌ها و فعالیت‌های خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی است.

ملکی اضافه کرد: رسانه‌های گروهی همچنین روحیه مطالبه‌گری در بخش‌های مختلف را بین مردم جامعه ترویج داده‌اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار