مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال مشارکت‌های مردمی در امورات خیر کمیته امداد ۳۴ درصد افزایش داشته و به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در محل کمیته امداد برگزار شد، ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه، گفت: امروز رسانه‌ها نقش موثری را در ترویج فرهنگ کمک‌های مومنانه و دستگیری از افراد بی‌بضاعت دارند و فعالیت اصحاب رسانه و قلم در این حوزه ستودنی بوده و همواره کمک حال مجموعه کمیته امداد هستند.

او به افزایش مشارکت‌های مردمی در امور خیر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مردم خیر استان اردبیل مشارکت یک‌صد میلیارد تومانی در امورات خیر داشته‌اند که این میزان در ۴ ماهه اول سال‌جاری ۳۵ میلیارد تومان بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه در بحث ساخت مسکن برای نیازمندان اقدامات بسیار چشمگیری در سطح استان با مشارکت بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شده، به طوری که در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در حال ساخت است.

دشتی در خصوص میزان مستمری پرداختی به مدد جویان استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ماهانه ۲۱ میلیارد تومان به ۴۱ هزار خانواده که شامل ۸۵ هزار نفر است در قالب مستمری پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: امیدواریم به سمتی پیش برویم که با توانمندسازی مددجویان، دیگر نیازی به کمک‌های مومنانه و کمک‌های بلاعوض نباشد و خانواده خودشان به درآمد پایدار برسند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه محور اصلی فعالیت‌های کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها است، لذا تمام تلاش خود را می‌کنیم تا محرومیت‌زدایی از این طریق و رساندن مددجویان به درآمد پایدار حاصل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.