حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت روز خبرنگار از باشگاه خبرنگاران جوان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار به ویژگی‌های مثبت باشگاه خبرنگاران جوان پرداخت و گفت: روز خبرنگار را به تمام کسانی که رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه را در قامت خبرنگار به دوش می‌کشند، تبریک عرض میکنم. طبیعتا از باشگاه خبرنگاران جوان به دلیل چند ویژگی مثل جوانی، ارتباط با رسانه ملی و خصوصیاتی که از خبرنگارهای جوان نشات می گیرد مانند خلاقیت‌ در تولید نرم خبر و کارهای تصویری،   یک طراوت جوانانه مضاعفی توقع داریم.

وی اضافه کرد: امروز که وظیفه داشتیم روز خبرنگار را به فعالان این حوزه تبریک بگوییم،  ترجیح دادم که از میان مجموعه‌های مختلف خبری، بین جوانان خبرنگار قرار بگیرم. طراوت، شادابی و خلاقیت در مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان موج می‌زند. ای کاش محدودیت‌های مکانی کمتر باشد و افراد بتوانند در این شرایط کرونایی کنار هم بنشینند و کار را جدی دنبال کنند.  به لطف خدا در این فضای جوان کار فنی، تخصصی و حرفه‌ای انجام می شود.

تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با باشگاه خبرنگاران جوان در انعکاس عشق و دلدادگی به امام حسین (ع)

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به وظایف خبرنگاران بیان کرد: در مرحله اول خبرنگار مسئول روایت اتفاقات مهم، جذاب و مبارکی است که توسط مردم رقم می‌خورد؛ در وهله دوم انتظار می رود که روایت صادقانه و دقیق‌تری از زحماتی که گوشه و کنار حاکمیت کشیده می‌شود ارائه دهد. بحث سوم روایت مطالبه است؛  طبیعتا خبرنگار هم از مردم مطالبه می‌کند و هم بنده حقیر که در نهضت تبلیغات اسلامی مسئولیتی بر عهده دارم؛ این مطالبه گری در جوانان  که شور، طراوت و شجاعت جوانانه دارند، بیشتر دیده می شود.

وی افزود: اگر یک خبر درباره خدمات ویژه‌ مسئولین  به مردم  است، طبیعتا روایت آن اتفاق مثبت و مبارک ضرورت دارد. تاکنون مطالبه و پیگیری، مهمترین برکت مجموعه ای مانند باشگاه خبرنگاران جوان برای سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای حاکمیتی بوده است.

حجت الاسلام قمی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی در وضعیت اپیدمی کرونا، بیان کرد: مجالس حسینی در دهه اول محرم و سوگواری عاشورا، ریشه در تاریخ، سنت و هویت ما دارد؛  این مردم نسل به نسل در پناه سیدالشهدا (ع) حرکت کرده  و حضرت علی ابن موسی  الرضا (ع) را الگوی ارادت و علاقه خود به امام حسین(ع) قرار داده اند. بنابراین مراسمات محرم  کاملا مردمی است. دستگاه‌های حاکمیتی هم وظیفه خدمت‌رسانی به مردم، تسهیل برگزاری این خیزش مردمی و همچنین پشتیبانی از مناسک دسته جمعی را برعهده دارند. طبیعتا در  شرایط کرونایی انتظار می‌رود که عزاداری‌ها، نظام مندتر از گذشته و  همراه با مجوز و پشتیبانی باشند.

تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با باشگاه خبرنگاران جوان در انعکاس عشق و دلدادگی به امام حسین (ع)

وی با بیان اینکه مردم ایران ملت فرهیخته‌ای هستند، ادامه داد:  مردمی که امام حسینی و متدین هستند، بیشتر اهل مراعاتند؛ این اشخاص دست کم از باب حق الناس، دستورالعمل ها را رعایت می کنند. برداشت بنده حقیر این است که  یک فضای  باشکوه از عزاداری امام حسین(ع) خواهیم داشت.  به قول حاج قاسم سلیمانی ما ملت امام حسینیم؛ قطعا عزاداری با متانت و مراعات را از اکثر  مردم دل داده سیدالشهدا مشاهده خواهیم کرد و نگرانی ویژه‌ای از این بایت وجود ندارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش مردم و سازمان‌های دولتی در نظارت بر نحوه برگزاری عزاداری‌های محرم بیان کرد: به لحاظ قاعده‌هایی که ستاد مبارزه با کرونا مشخص کرده، مجموعه‌هایی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت شرایط اماکن عزاداری را بررسی می‌کنند. ولی به صورت دقیق نظارت اصلی نظارت خود مردم است. خود مردم عزادار اهل مراعات و اهل نظارتند.

تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با باشگاه خبرنگاران جوان در انعکاس عشق و دلدادگی به امام حسین (ع)

وی در بخش پایانی گفت وگوی خود یادآور شد: امید است اتفاقات خوبی در تقویت روحیه، انگیزه و حال و هوای مردم در دهه محرم بیفتد و اوضاع مردم به لحاظ روحی بهتر شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار