نماینده تربت حیدریه در مجلس از تقاضای تعدادی از نمایندگان برای عادی بررسی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران خبر داد.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان پارلمان به رئیس مجلس برای عادی بررسی شدن طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی (مشهور به طرح صیانت از حقوق کاربران) گفت: بسیاری از نمایندگان فارغ از محتوای طرح با واگذاری بررسی آن به کمیسیون مشترک و مطرح شدن آن خارج از صحن علنی مخالف بودند، در روز رأی گیری نیز به دلیل اینکه فرآیند رأی گیری در لحظات آخر جلسه روز چهارشنبه انجام شده بود، بسیاری از نمایندگان در صحن علنی حاضر نبودند. ما هم بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، به همراه بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان نامه‌ای را امضا کردیم تا بررسی طرح به روال عادی بازگردد.

وی ادامه داد: این تقاضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده و اگر اعلام وصول شود، هیئت رئیسه به رأی بگذارد و رأی بیاورد، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به صحن بازخواهد گشت.

گفتنی است ششم مرداد ماه امسال نمایندگان با ۱۲۱ رای موافق، ۷۴ رای مخالف و ۹ رای ممتنع با بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کمیسیون مشترک موافقت کردند. محتوای این طرح که پیشتر با نام طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی بیان شده بود، در افکار عمومی و فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفته است.

تقاضا کردیم طرح حمایت از حقوق کابران فضای مجازی به صورت عادی در مجلس مطرح شود

صبح امروز یکشنبه بود که مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از تدوین طرح لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح فضای مجازی توسط تعدادی از نمایندگان و تقدیم آن به هیئت رئیسه خبر داد.

وی اعلام کرده بود: با توجه به این که رای گیری برای بررسی طرح مذکور ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی زمانی انجام شد که پس از وقت استراحت مجلس بود و از آنجایی که معمولا بلافاصله پس از وقت استراحت طرحی برای رای گیری مطرح نمی‌شود، لذا تعدادی از نمایندگان در صحن علنی حضور نداشتند.اصل هشتاد و پنجی شدن آن فقط ۱۲۱ رای آورده است که به نظر می‌رسد نظر اکثریت مجلس نیست.

توانگر تاکید کرده بود: این درخواست که به امضای بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان رسیده است تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و امیدواریم با رای آوردن این طرح، بررسی طرح فضای مجازی ذیل اصل ۸۵ لغو و این طرح به صورت عادی بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار