عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان توضیحاتی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی پرداخت.

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اظهار کرد: بحثی که این روز‌ها در جامعه بسیار داغ است و باعث نگرانی عده‌ای شده است طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است.  

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در این طرح چندین موضوع با هم مختلط شده و باید شفاف سازی شود، من مخالف اصل ۸۵ شدن این طرح بودم، از جمله دلایل مخالفتم این بود که این طرح توسط تعدادی از نمایندگان مطرح شده و عقبه این طرح به تصمیماتی برمی گردد که ظاهرا در شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان بحث‌های جنگ سایبری و .. گرفته شده است.  

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی باید به عنوان لایحه ارائه می‌شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی از متخصصان و علاقه‌مندان در مجلس پیش دستی کردند و آن را در قالب طرح ارائه کردند، در حالی که درست بود که توسط دولت و به عنوان لایحه‌ای از سوی دولت ارائه می‌شد و سازوکار پخته‌ای کسب می‌کرد.  

به گفته این نماینده مجلس یازدهم، در مدتی که این طرح مطرح بود به این نتیجه رسیدند که اگر در صحن علنی مطرح شود به دلیل مخالفت نمایندگان با بند‌ها و تبصره‌هایی که آورده شده، نتوانند این طرح را تصویب کنند، بنابراین تلاش کردند که این طرح را از دستور کار صحن، خبرنگاران و افکار عمومی خارجی کنند تا در کمیسیونی تخصصی درباره آن تصمیم گیری شود.  

قطب آبادی خاطر نشان کرد: ما با اصل هشتادو پنجی شدن این طرح مخالف بودیم، معتقدم که مردم باید در این موضوع که مسئله روزمره زندگی و وضعیت روز جامعه است،  در جریان قرار بگیرند و این طرح به صورت شفاف در صحن علنی مطرح می‌شد که موافقین و مخالفین به صورت شفاف درباره آن اظهار نظر کنند تا اگر قرار است در بحث حضانت از کشور و صیانت از خانواده‌ها تصمیمی گرفته شود، مردم خودشان با فراغ بال و آگاهی و علم به این جریان کمک کنند.

پیام رسان‌های خارجی فیلتر نمی‌شوند

اما متاسفانه تلاش ما بی نتیجه ماند و این طرح برای منطبق شدن بر مبنای اصل ۸۵ قانون رای آورد اما فیلتر شدن پلتفرم‌های پیام رسان خارجی  موضوعی است که این روزها داغ شده است،  این طرح با بررسی به صورت اصل هشتاد و پنج  قانون اساسی از دستور کار نمایندگان و صحن خارج شده و باید در کمیسیون تخصیصی بررسی شود. ممکن است برای این طرح ۲۰ یا ۳۰ نفر حضور داشته باشند، آنچه این کمیسیون تصمیم بگیرد به عنوان قانون خواهد بود و برای اجرا به صحن ارسال می‌شود.  

دیگر کاری از دست ما نمایندگان مخالف طرح برنمی‌آید

این نماینده مجلس یازدهم در پایان گفت: هنوز قانونی برای استفاده از پلتفرم‌های پیام‌رسان های خارجی تصویب نشده و مشخص نیست که این طرح به چه نتیجه‌ای خواهد رسید، ولی کاری از دست ما نمایندگان مخالف طرح برنمی‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار