رئیس جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا در مجمع دارویی هلال ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم افتتاحیه‌ی مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا در مجمع دارویی هلال ایران گفت: بنا به وظیفه‌ی ذاتی خود امروز از دو مرکز هلال احمر واکسیناسیون بازدید کردیم که البته ظرفیت اندکی از جمعیت هلال احمر برای واکسیناسیون عمومی است.

وی افزود:از اسفند ۹۸ در کنار وزارت بهداشت بودیم و خود را جزئی از آن می‌دانیم.استفاده از ظرفیت بین المللی و خیرین در هلال احمر قابل توجه بوده است و هموطنان ما بذل محبت و کمک را به هم‌نوعان خود را دارند.کمک‌های خوب و موثری را در جمعیت هلال احمر در تولید اقلام مورد نیاز و دارو‌های خاص انجام شده است.

همتی بیان کرد: مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا در مجمع دارویی هلال ایران شروع به کار کرده است.

همتی گفت: جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با کرونا از ظرفیت بین المللی و خیرین استفاده کرده که از جمله این اقدامات تهیه و توزیع کمک‌های معیشتی-درمانی، تهیه و توزیع اقلام دارویی خاص و کرونا، کنترل مرز‌های کشور در بحث بیماریایی، قرنطینه و هدایت افراد به مراکز درمانی بوده است.

وی افزود: به طور کلی هرجا از هلال احمر کمکی خواسته شده ما در رکاب عزیزان بوده‌ایم؛ از میانه سال ۱۳۹۹ اعلام آمادگی برای واردات واکسن کردیم که بنا به صلاحدید وزارت بهداشت ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ موافقت شد و اولین محموله چند روز بعد به کشور رسید.

وی ادامه داد: در واقع واردات واکسن یک کار تیمی خوب بود که باعث شد روند واردات واکسن را هلال احمر خیلی خوب انجام دهد، وظیفه هلال احمر ثبت سفارش و واردات واکسن در این پروسه بوده است.

همتی گفت: الان نیاز است ۱۸۰ میلیون دُز تا پایان سال تکمیل شود که ما با وجود مشکلات اعتباری و تحریم‌های ظالمانه تلاش کردیم که این مسیر خوب و امن را برای واردات واکسن ادامه دهیم، اما انتظار داریم با کمک‌های مالی این مسیر هموارتر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار