استارشیپ لقب بلندترین موشک جهان را از آن خود کرد

شرکت اسپیس ایکس با سوار کردن موشک استارشیپ روی پیشران سوپرهوی توانست رکورد بلندترین موشک جهان که در اختیار ناسا بود را بشکند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ جدیدترین نمونه اولیه موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس برای اولین بار روز جمعه ششم آگوست روی پیشران خودش قرار گرفت و توانست لقب بلندترین موشک جهان را از آن خودش کند.


بیشتر بخوانید


پرتاب بلندترین موشک جهان به مدار زمین

موشک استارشیپ SN20 و پیشران آن یعنی Super Heavy یک ساعت به هم وصل بودند تا دانشمندان بررسی‌های لازم را روی آن‌ها انجام بدهند. پیشران سوپرهوی به خودی خود ۷۰ متر طول دارد و زمانی که استارشیپ ۵۰ متری روی آن سوار می‌شود، طول کلی موشک به ۱۲۰ متر می‌رسد. این موشک شرکت اسپیس ایکس از موشک Saturn V ناسا که ۱۱۰ متر طول دارد، بلندتر است. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس با انتشار توئیتی نوشت:" رویای ما به حقیقت تبدیل شد. "

استارشیپ لقب بلندترین موشک جهان را از آن خود کرد

هنوز زمان پرتاب این موشک مشخص نشده و گفته شده که پیش از پرواز هم باید چندین آزمایش روی سوپرهوی صورت بگیرد و موتورهایش بررسی شود. البته این را هم باید یادآوری کرد که اسپیس ایکس برای این پرتاب نیاز به دریافت مجوز از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده را دارد.

استارشیپ لقب بلندترین موشک جهان را از آن خود کرد

ماسک در توییتر نوشت که استارشیپ و تقویت کننده Super Heavy قبل از آماده شدن برای پرواز به چهار سیستم مهم دیگر نیاز دارند. این موارد شامل سپر محافظت نهایی اشتارشیپ، سپر حفاظت حرارتی برای موتور‌های Super Heavy، مخازن ذخیره سوخت زمینی و یک بازو برای استارشیپ دارند. به احتمال زیاد استارشیپ SN20 و سوپرهوی جداگانه در آزمایش‌هایی به صورت ثابت موتورهایشان را روشن می‌کنند و مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

استارشیپ لقب بلندترین موشک جهان را از آن خود کرد

برنامه به این شکل است که موشک استارشیپ سوپرهوی از تاسیسات شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب می‌شود و پیشرانه مرحله اول پس از شش دقیقه در خلیج مکزیک فرود می‌آید و بخش بالایی آن به مدار زمین می‌رود و در آخر نیز در فاصله‌ای حدود صد کیلومتری از ساحل شمال غربی جزیره کاوای در هاوایی فرود خواهد آمد.

استارشیپ لقب بلندترین موشک جهان را از آن خود کرد

اسپیس ایکس این موشک را با هدف فرستادن انسان و محموله به کره ماه و سیاره مریخ و سایر سیارات منظومه شمسی ساخته است. اخیرا ناسا قراردادی را با این شرکت به منظور ارسال فضانورد به ماه امضا کرده و در این قرارداد عنوان شده ماموریت آرتمیس ناسا با کمک استارشیپ انجام خواهد شد.

استارشیپ لقب بلندترین موشک جهان را از آن خود کرد

گفتنی است که در تاریخ سوم آگوست پیشران سوپرهوی به سکوی پرتاب انتقال داده شد و طبق گفته‌های ماسک این پیشران به ۲۹ موتور مجهز می‌شود و نسخه نهایی هم ۳۲ موتور رپرتور خواهد داشت که برای پرتاب موشک به فضا از آن‌ها استفاده خواهد کرد. استارشیپ روی این پیشران قرار می‌گیرد و شش موتور رپرتور خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بعد از چینی تلفظ کلمات انگلیسی از همه زبونا سخت تره