جدیدترین قایق مخصوص فرود موشک اسپیس ایکس رونمایی شد

شرکت اسپیس ایکس قایق جدید خودرانی ساخته که قرار است برای فرود موشک های این شرکت در اقیانوس به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ ایلان ماسک با انتشار توئیتی از آخرین قایق بدون سرنشین مستقل شرکت اسپیس ایکس به نام A Shortfall of Gravitas (ASOG) رونمایی کرد. اوایل صبح جمعه، ASOG اولین آزمایش دریایی خود را درست خارج از بندر Fourchon آغاز کرد. این قایق خودران مخصوص فرود آمدن موشک‌ها در وسط اقیانوس ساخته شده است.


بیشتر بخوانید


ساخت قایق خودران مخصوص فرود موشک

این قایق با الهام از مجموعه تحسین شده علمی-تخیلی Culture که ساخته Iain Banks نامگذاری شده و در فرود و بازیابی موشک‌ها در دریا به قایق‌های JRTI و OCISLY می‌پیوندد. این قایق از ماموریت موشک‌های فالکون ۹ و فالکون هوی که ماموریت‌هایشان از مرکز فضایی کندی انجام می‌شود، پشتیبانی می‌کند. اسپیس ایکس برنامه پروازی جسورانه‌ای دارد که برای انجام آن به یک قایق خودران احتیاج است که می‌تواند منجر به بهبودی پرتاب‌ها شود.

جدیدترین قایق مخصوص فرود موشک اسپیس ایکس رونمایی شد

بازیابی تقویت کننده‌ها زمان بر است

برای اکثر پرتاب‌های پرانرژی مانند Falcon Heavy و GovSat-1، کشتی‌های بدون سرنشین باید چند صد مایل در شرق فلوریدا را طی کنند که این سفر حداقل ۶ تا ۷ روز طول می‌کشد. علاوه بر این، اسپیس ایکس پس از بازیابی به ۲۴-۷۲ ساعت زمان نیاز دارد تا تقویت کننده موشک فرود آمده را از کشتی خارج کند. همه این‌ها بدان معنی است که قایق‌های بدون سرنشین ممکن است بلافاصله برای پرتاب بعدی در دسترس نباشند و به قایق سومی نیاز است. اکنون، اسپیس ایکس با سه قایق مخصوص فرود می‌تواند فضاپیما‌های بیشتری را به مدار زمین بفرستد.

جدیدترین قایق مخصوص فرود موشک اسپیس ایکس رونمایی شد

گفتنی است که کارشناسان می‌گویند که اسپیس ایکس با ساخت این موشک قصد دارد همچنان به سرمایه گذاری در موشک‌های قابل استفاده مجدد ادامه می‌دهد که پرواز‌ها را ارزان‌تر و پایدارتر کرده و مأموریت‌های فضایی را به جلو می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار