اسپیس ایکس موشک Starship را ماه آینده به مدار زمین می فرستد

شرکت فضایی اسپیس ایکس قصد دارد اولین پرواز آزمایشی موشک استارشیپ این شرکت را در ماه ژوئیه انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ شرکت اسپیس ایکس ممکن است طی چند هفته آینده اولین پرواز آزمایشی مداری موشک استارشیپ را انجام دهد. گوئین شاتول، رئیس اسپیس ایکس به کسانی که در کنفرانس آنلاین توسعه فضایی بین المللی حضور داشتند، گفت که این شرکت اولین سفر مداری موشک استارشیپ را برای ماه ژوئیه سال جاری برنامه ریزی کرده است. گوئین شاتول، رئیس و مدیرعامل اسپیس ایکس است و مسئولیت فعالیت‌های روزانه و رشد هرچه بهتر و بیشتر این شرکت را برعهده دارد.


بیشتر بخوانید


پروژه پرتاب موشک استارشیب به مدار زمین

برنامه پرواز مداری فعلی دارای نمونه اولیه موشک Starship است که از بوکاچیکا در تگزاس به فضا پرتاب می‌شود و پس از گذشت تقریباً سه دقیقه مرحله تقویت کننده Super Heavy خود را به خلیج مکزیک می‌اندازد. مدتی بعد این فضاپیما وارد مدار زمین می‌شود و پس از گذشت ۹۰ دقیقه جایی در نزدیکی هاوایی و روی آب فرود می‌آید.

اسپیس ایکس موشک Starship را ماه آینده به مدار زمین می فرستد

شرکت اسپیس ایکس از زمان تاسیس تاکنون چند نمونه اولیه موشک استارشیپ را قبل از رسیدن به مرحله در ماه می‌ از دست داد. این پرواز‌ها شامل پرواز‌هایی در ارتفاع بالا و زیاد بودند، اما پرواز مداری و ارتفاع گرفتن تا این حد بالا، خطرات عجیب و خاصی برای خودشان دارند؛ بنابراین در حالی که اکنون بعضی از مشکلات اساسی این نوع از موشک‌ها اصلاح و تعمیر و طراحی دوباره شده اند، اما باز هم هنوز هیچگونه تضمینی وجود ندارد که این اصلاحات و طراحی‌های دوباره یک سفر بی نقص و موفقیت آمیز را به همراه داشته باشند.

اسپیس ایکس موشک Starship را ماه آینده به مدار زمین می فرستد

گفتنی است که ناوگان شرکت اسپیس ایکس موشک‌های Falcon 9 و Falcon Heavy را تا حدودی قابل استفاده مجدد کرده و هدف این شرکت این است که موشک استارشیپ را هم کاملا قابل استفاده مجدد کند. مدتی قبل هم شرکت اسپیس ایکس سه ماهواره انگلیسی را با موشک فالکون ۹ استفاده مجدد از فلوریدا به فضا فرستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.