استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط کنونی همراه سازی عمومی مردم مهمترین راهکار مقابله با کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی در نشست ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهوری که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با مراکز استان‌ها برگزار شد، افزود: برای مقابله با کرونا نظارت‌ها، کنترل‌ها و همراه‌سازی عمومی تقویت شود.

او گفت: جلوگیری از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها در شرایط کنونی مهمترین راهکار مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

عباسی اضافه کرد: با این وجود چنانچه برخی افراد اجرای این دستورالعمل‌ها را نقض کنند باید با این متخلفان به شدت برخورد شود.

او طرح مهار کرونا و آینده‌نگری شرایط متناسب با شرایط بومی استان را خواستار شد و گفت: متولی این برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت شناسایی و اعلام کمبود‌های هر یک از شهرستان‌های استان از سوی فرمانداران تأکید کرد و افزود: این پیشنهادات برای ارائه و جمع‌بندی در نشست بعدی ستاد استانی کرونا آماده شود.


بیشتر بخوانید


عباسی در خصوص جبران کمبود کادر بهداشت و درمان در استان ادامه داد: این کمبود نیرو با جذب نیرو‌های قرارداد فصلی و به کارگیری پرستاران فارغ التحصیل تا حدی جبران گردد.

او گفت: اعتبار مورد نیاز برای تامین مطالبات پرسنلی، تجهیزات اساسی مورد نیاز و تامین ارز نیز اعلام شود تا بتوان برای تامین آن راهکار‌هایی ارائه داد.

عباسی با ابراز نگرانی نسبت به شکل‌گیری موج بعدی کرونا تاکید کرد: از آنجا که تجمعات خانوادگی و بازگشت مهاجران بومی استان در این ایام تعطیلات پیش رو وجود دارد نگرانی از وقوع موج جدید تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار