معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، از مراجعه سالانه دو میلیون نفر به درمانگاه‌ها و داروخانه‌های هلال احمر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در حاشیه افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی و مرکز توانبخشی شهرستان فارسان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت مراجعه کننده به مراکز ارتوپدی فنی و اعضای مصنوعی جمعیت هلال‌احمر برای دریافت اعضای مصنوعی، اروتز و پروتز مراجعه می‌کنند که جمعیتی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر است.

او اظهار داشت: در کشور سالانه دو میلیون نفر نیز به درمانگاه‌ها و داروخانه‌های هلال احمر مراجعه می‌کنند.

مرادیان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰۰ واحد توانبخشی در سطح کشور فعال است، افزود: در این واحد‌ها یک خدمت در حوزه فعالیت‌های این جمعیت، از جمله فیزیوتراپی، بینایی شنوایی سنجی و گفتار درمانی ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان فعال بودن ۷۰ مرکز توانبخشی در سطح کشور اضافه کرد: ارائه خدمات در این مراکز به صورت دولتی است و برای کسانی که نیازمند واقعی هستند، خدمات به صورت رایگان با تشکیل پرونده حمایتی ارائه می‌شود.

او پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال مراکز جامع توانبخشی در سه استان خراسان جنوبی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد توسعه، تجهیز و تکمیل شوند که برای تجهیز هر کدام از این مراکز بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.