تالارهای عروسی دوستداران بقای کرونا

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : علی‌رغم تمام تذکرات، مصوبات و بازدید‌های سرزده همچنان مشاهده می‌شود بعضی از تالار‌های عروسی به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : علی‌رغم تمام تذکرات، مصوبات و بازدید‌های سرزده همچنان مشاهده می‌شود بعضی از تالار‌های عروسی به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه هم‌اکنون در اواسط پیک پنجم با سویه دلتا هستیم، گفت : در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد شهر‌های استان قرمز هستند برخی از شهر‌ها به سمت فوق قرمز در حال پیش‌روی هستند و این این زنگ خطری است.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متأسفانه وقتی علت این قضیه بررسی می‌شود به رعایت نکردن و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی برمی‌گرد که یکی از مهم‌ترین این رعایت‌ نکردن ها مربوط به تالار‌ها است، جمعیت زیادی بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای سربسته دور هم جمع می‌شوند.

او افزود: بازگشایی تالار‌ها و دعوت از میهمانان طبق ماده قانونی ۶۸۸ در حکم تهدید علیه بهداشت عمومی است و افرادی که در این راستا بعد از شرکت در این مراسم مبتلا می‌شوند، شکایت آن‌ها از صاحبان مراسم و تالارداران در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

کرمی گفت: شرایط سخت تالارداران را درک می‌کنیم، ولی باید به قانون احترام بگذارند مصوبات ستاد کرونا مبنی بر اینکه در شرایط قرمز و نارنجی حق فعالیت ندارند، در حکم قانون است.

او با بیان اینکه نظارت‌ها همچنان ادامه دارند، گفت: از آغاز شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از ۸۰ هزار فقره پرونده عدم رعایت دستورالعمل ها به مراجع قضایی معرفی شده و بیش از ۲۵ هزار تعطیلی هم داشته‌ایم.

او افزود: مردم باید فرهنگ بهداشتی خود را رعایت کنند تا درگیر این بیماری نباشند خود ما شهروندان باید از حضور در این مراسم اجتناب کنیم سهم ما مدعوین به مراتب بیشتر از صاحبان مراسم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.