رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: اگر قیمت گوشت‌قرمز کنترل و نظارت نشود احتمالا تا ماه آینده روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی‌اکبر سپهری وفا، رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به علت گرانی گوشت قرمز، گفت: عوامل مختلفی مانند کمبود نهاده، افزایش هزینه‌های تولید، عدم تعلق نهاده‌های ۴۲۰۰ تومانی به تولید کنندگان همگی دست به دست هم دادند تا قیمت گوشت قرمز افزایش یابد.

او افزود: همچنین کمبود مرغ در بازار باعث افزایش تقاضا برای گوشت قرمز شده و همین موضوع بر قیمت آن تأثیر گذاشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت گوشت قرمز مخلوط ۱۳۰هزار تومان و نرمه ۱۶۵هزار تومان است، اما هرگونه فروش خارج از این نرخ با توجه به افزایش روزانه قیمت، تخلف محسوب نمی‌شود.

سپهری وفا عنوان کرد: با توجه به اینکه فریز کردن گوشت باعث کاهش کیفیت و در نهایت کاهش قیمت آن می‌شود بنابراین امکان احتکار گوشت قرمز توسط همکاران ما وجود نداشته و تخلفی از جانب آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

او بیان کرد: قیمت گوشت قرمز در سطح شهر از ۸۵ هزار تومان تا ۱۸۵ هزار تومان متغیر بوده که خریدار با آگاهی از تفاوت کیفیت این گوشت‌ها اقدام به خرید می‌کند.

رئیس اتحادیه قصابان همدان در پایان با اشاره بر راهکار‌های کنترل قیمت گوشت قرمز، گفت: جهاد کشاورزی مسئول تأمین نهاده‌های دامی و در اختیار گذاشتن دامداران است و سازمان صمت نیز باید بر شبکه توزیع گوشت قرمز نظارت‌های لازم را در نظر گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار