رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کسانی که در برابر ویروس کرونا نیز واکسینه شده‌اند، امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد و در حال حاضر وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی و نگران کننده است.

او افزود: هر لحظه امکان دارد با افزایش تعداد بیماران شاهد سرریز شدن سد سیستم بهداشت و درمان در استان باشیم، سویه دلتا با قدرت سرایت‌پذیری بیش از ۶۰ برابری نسبت به ویروس نوع ووهان این نگرانی را تشدید می‌کند.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: کسانی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند نیز امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند، اما قطعا شدت بیماری‌زایی و مرگ و میر در افراد واکسینه شده بسیار کمتر است.

او ادامه داد: باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد تا سیر پیش‌رونده بیماری متوقف شود.

دکتر شیرانی گفت: در سویه دلتا دوره انتقال ویروس از ۱۴ روز به ۲۱ روز افزایش پیدا کرده است، همچنین در این نوع ویروس نزدیک به ۳۵ درصد تست‌های pcr منفی کاذب دارند و این مسئله می‌تواند خطرآفرین باشد، پیش‌بینی می‌شود نیم میلیون ناقل کرونا در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار