مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا دستورالعمل‌های لازم مبنی بر چگونگی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا دستورالعمل‌های لازم مبنی بر چگونگی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم را اعلام کرد و طبق این دستور مراسم در فضای باز اولویت اصلی مجالس است، و در صورت نیاز در محیط‌های بسته با حفظ فاصله اجتماعی باید ارتفاع سقف از ۶ متر بیشتر باشد و زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسم و محافل ضروری است.

او گفت : یک‌هزار و ۸۰ هیأت عزاداری در این استان به ثبت رسیده است که هیأت‌های مذهبی باید به گندزدایی و ضدعفونی محلات مشارکت و همکاری در بحث کمک‌های مومنانه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بپردازند.

او افزود: برای اولین بار بانگ مداحی و نوا‌های قدیمی مداحان کرمانشاهی در ماه محرم و صفر در صدا و سیمای مرکز استان به گوش می رسد .

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: از هیات‌های مذهبی خواسته شده به منظور رفاه حال شهروندان بیشتر از ساعت ۲۳ عزاداری‌ها را ادامه ندهند. از بلند کردن صدای بلندگوی هیات‌ها خودداری کرده و صدای بلندگو‌ها را بگونه‌ای تنظیم کنند که صدا از مسجد یا حسینیه بیرون نرود. در خیابان‌ها عزاداری نکنند و در صورت آمدن به خیابان یک سمت خیابان را برای تردد وسایل نقلیه خالی بگذارند. از اختلاط زن و مرد در مجالس عزاداری جلوگیری شود.

او گفت: ۶۰۰ هیئت در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعال هستند. بعضی از این هیئت‌ها فقط در ایام خاصی مثل تاسوعا و عاشورا برنامه دارند و بقیه تقریبا در تمامی مناسبت‌های مذهبی که در طول سال در استان برگزار می‌شود، فعالیت دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.