محمد علوی گفت: در هفته اخیر همه گیری کرونا سیر بسیار شتابانی داشته به گونه‌ای که شاهد افزایش بیش از حد انتظار موارد بستری و مرگ هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در هفته اخیر همه گیری کرونا سیر بسیار شتابانی داشته به گونه‌ای که شاهد افزایش بیش از حد انتظار موارد بستری و مرگ در جهان هستیم و به تبع در کشور ما، شهر‌ها یکی پس از دیگری به رنگ قرمز تبدیل می‌شوند و اکنون ظرفیت اکثر بیمارستان‌های خوزستان پر شده است.

او بیان داشت: پیش بینی شده بود وضعیت خوزستان شکننده شود و شهر‌های بیشتری به رنگ قرمز تبدیل شوند و اکنون ۱۷ شهر خوزستان در وضعیت قرمز، ۵ شهر نارنجی و ۵ شهر زرد کرونایی هستند.

علوی با بیان اینکه در هفته منتهی به ۱۵ مرداد نسبت به هفته قبل آن، موارد بیماران سرپایی بیش از ۷۰ درصد و موارد بستری حدود ۶۰ درصد در خوزستان افزایش یافته است، افزود: موارد مرگ رشد ۷۷ درصدی داشته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۸۶۲ هزار و ۷۹۸ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این تعداد ۷۱۴ هزار و ۷۱۷ دز اول و ۱۴۸ هزار و ۸۱ دز دوم بوده است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۲.۶ درصد افراد واجد شرایط استان (بالاتر از ۱۸ سال) تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه حدود ۳۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می‌شود انتظار می‌رود بتوانیم تا بهمن ماه تمام افراد واجد شرایط استان را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.