نیک اندیش چهارمحال و بختیاری، یک دستگاه دماسنج «ترمومتر» دیجیتال به اورژانس شهر هفشجان اهداء کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خیر و نیک اندیش چهارمحال و بختیاری، یک دستگاه دماسنج دیجیتال به اورژانس هفشجان اهداء کرد.

این دماسنج از حسگر‌هایی تشکیل شده است که بر اساس تغییرات دمایی، جریان عبور کرده از خود را تغییر می‌دهند. با استفاده از همین تغییرات، می‌توان دما را مورد سنجش قرار داد.


بیشتر بخوانید


دماسنج‌های دیجیتالی با توجه به حساسیت و دقت بسیار بالایی که دارند می‌توانند دما را از -۵۵ درجه سانتی گراد تا +۱۲۵ درجه سانتی گراد اندازه گیری کنند و دارای ویژگی‌های اضافی مانند امکان شمارش ضربان قلب و میزان تنفس «دم و بازدم»، بیمار نیز

هستند.

این دماسنج‌ها معمولاً برای اندازه گیری دمای بدن بیمار، نیاز به تماس مستقیم با بدن فرد دارند. این دماسنج‌ها در محل‌هایی مانند دهان، رکتوم و زیر بغل بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته با توجه به خطرناک بودن تماس دماسنج به پوست بیماران در بیماری‌های همه گیر مثل کرونا، بعضی از دماسنج‌های پزشکی از نوع لیزری بوده و از قابلیت نور مادون قرمز برای تشخیص دمای بدن بیمار استفاده می‌کنند. این ویژگی سبب می‌شود که از تماس مستقیم به بدن افراد بیمار جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار