یادواره شهدای گمنام مصلای رشت برگزار شد

چهارمین یادواره شهدای گمنام مصلای امام خمینی (ره) رشت امروز برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صفوی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در چهارمین یادواره شهدای گمنام مصلای امام خمینی (ره) رشت گفت: شهدا جهان و تمام هستی را سرشار از زیبایی و نشاط می‌بینند.

او افزود: شهدا به حقیقت شامخ الهی نگاه می‌کنند و، چون شمع فروزانی جهان پیرامون خود را روشنی می‌بخشند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان اخلاص را دیگر ویژگی مهم شهدا دانست و تصریح کرد: شهدا زندگی و هدف خود را با معنویت و ایمان گره می‌زنند و با خلوص نیت در مسیری نورانی گام برمی دارند.

۱۸ سال از تدفین شهدای گمنام در مصلای رشت می‌گذرد

یادواره شهدای گمنام مصلای رشت برگزار شد

پیکر‌های مطهر و معطر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۱۱ مرداد ماه ۱۳۸۲ پس از تشییع بر دستان مردم شهیدپرور گیلان در مصلای رشت خاکسپاری شدند.

۳ شهید از این شهدای بزرگوار، ۱۹ سال داشتند که در عملیات‌های محرم، خیبر و کربلای ۵ به شهادت رسیدند و پیکر‌های پاکشان در مناطق عملیاتی شرهانی، جزیره مجنون و شلمچه تفحص شدند.

۲ شهید ۲۰ ساله‌ای که در این مکان آرمیده‌اند در عملیات‌های نصر ۴ و محرم در مناطق عملیاتی ماووت و زبیدات به فیض شهادت رسیدند.

۳ شهید گرانقدر دیگر حرم شهدای گمنام مصلای رشت هم ۲۲، ۲۵ و ۲۸ ساله بودند که در عملیات‌های خیبر و محرم آسمانی شدند و پیکر‌های این شهدای گمنام در مناطق عملیاتی جزیره مجنون، شرهانی و طلائیه تفحص شدند.

یادواره شهدای گمنام مصلای رشت برگزار شد

یادواره شهدای گمنام مصلای رشت برگزار شد

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.