وضعیت هوای استان چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت آینده، صاف و گاهی همراه با وزش باد، افزایش گرد و خاک و غبار پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوای استان از روز شنبه شانزدهم مردادماه یک تا دو درجه سانتی‌گراد گرم‌تر خواهد شد.

او افزود: ناپایداری جوی در استان از روز جمعه کاهش می‌یابد و فقط مناطقی از کوهرنگ و جنوب چهارمحال و بختیاری با ناپایداری مواجه است.


بيشتر بخوانيد


چراغپور اضافه کرد: در طول روز مناطق مختلف استان با وزش باد و افزایش گرد و خاک و غبار مواجه خواهد بود و همچنین هوای شهرکرد در عصر‌ها با وزش باد به‌صورت مستمر همراه است.

او اظهار داشت: میانگین دمای چهارمحال و بختیاری در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت ۲.۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شد و براساس خروجی پیش‌بینی‌های فصلی انتظار می‌رود در فصل تابستان نیز بین ۰.۵ تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد هوا نسبت به دوره مشابه بلندمدت گرم‌تر شود.

چراغپور ادامه داد: از نظر شاخص بارشی نیز میانگین بارندگی‌های سال آبی جاری، چهارمحال و بختیاری در مقایسه با میانگین بلندمدت مدت مشابه ۳۲ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار