آریانژاد گفت: در حال حاضر آب شرب وآب صنعت بیجار از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سدسیازاخ موجب حفظ منابع آبی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در جلسه آغاز پروژه انتقال آب سد سیازاخ به شهر‌های بیجار و یاسوکند اظهار داشت: این طرح برای آبرسانی به شهر‌های بیجار و یاسوکند و ۱۳۰ روستای این شهرستان انجام شده است.

او عنوان کرد: اجرای ۲۳ کیلومتر که برای فاز اول، امسال در این پروژه اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۵۳ میلیارد از اعتبارات طرح تملک‌دارایی و مابقی (۳۰ میلیارد تومان) از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اختصاص داده شده است.

آریانژاد گفت: امید است با توجه به پیگری‌هایی که مجدانه در حال انجام است به زودی شاهد انعقاد قرارداد فاز دوم این پروژه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، مجموع اعتباری برای به بهره‌برداری این طرح حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

آریانژاد اظهار کرد: تخصیص چنین اعتباری همت استانی و همت ملی و قطعا پشتیبانی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

این مسئول بیان کرد: امید است به زودی بتوانیم از محل ماده ۵۶ اعتبار مناسبی برای اجرای فاز دوم طرح انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و حسن آباد و ۱۳۰ روستا مصوب کرده و فاز دوم را آغاز و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با بیان اینکه هدف ما این است که این پروژه و اجرای آن بازه زمانی طولانی را سپری نکند، گفت: در اهمیت این پروژه همین بس که در حال حاضر صد درصد آب شرب بیجار و صد درصد آب صنعت بیجار صرفا از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

آریانژاد ادامه داد: آب‌های زیرزمینی که باید به عنوان منابع استراتژیک مورد بهره‌برداری قرار بگیرند ما در حال استفاده از آن‌ها هستیم، اما با بهره‌برداری از اینگونه طرح‌های آبرسانی تأمین آب پایدار و سالم در شرب و تأمین آب پایدار در صنعت اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب شرب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.