سیری اکنون بدون اتصال به اینترنت به دستورات پاسخ می‌دهد

در بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS، دستیار صوتی سیری بدون نیاز به اینترنت کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه؛ کار دستیار شخصی اپل معروف به Siri در گوشی‌های آیفون بدون نیاز به اینترنت، علاوه بر افزایش حریم خصوصی، سرعت پاسخگویی به دستورات را نیز افزایش می‌دهد. یکی از مهمترین به روز رسانی‌های Siri در iOS 15 این است که کاربر می‌تواند از این سرویس بدون اتصال به اینترنت استفاده کند. اما همه دستورات Siri بصورت آفلاین کار نمی‌کنند، زیرا دستیار شخصی اپل برای پاسخ به برخی از دستورات به اینترنت نیاز دارد.


بیشتر بخوانید


دستورات سیری که بصورت آفلاین کار می‌کنند

برخی از دستورات سیری به لطف پیشرفت هوش مصنوعی در iOS 15 به صورت آفلاین کار می‌کنند. سیری اکنون می‌تواند برخی از دستوراتی که از آن خواسته شده را ترجمه و درک کرده و کنترل تلفن را به صورت آفلاین به دست بگیرد.

دستورات زیر به صورت آفلاین کار می‌کنند:

  • تنظیم و تغییر زمان سنج خودکار
  • تنظیم و تغییر زنگ هشدار
  • روشن و خاموش کردن حالت پرواز
  • روشن و خاموش کردن بلوتوث
  • افزایش و کاهش حجم صدا
  • باز کردن برنامه‎های نصب شده در تلفن
  • رفتن به موسیقی بعدی

سیری اکنون بدون اتصال به اینترنت به دستورات پاسخ می‌ دهد

حرکت به دستور آهنگ بعدی تنها چیزی است که با برنامه‌های موسیقی کار می‌کند، زیرا اگر کاربر بخواهد آهنگ خاصی یا موارد دیگر را پخش کند، Siri به اینترنت نیاز دارد. دستورات Siri را می‌توان بصورت آفلاین طبق معمول استفاده کرد. این ویژگی به طور خودکار و بدون نیاز به فعال سازی کار می‌کند، زیرا هیچ گزینه‌ای برای فعال یا بستن این ویژگی وجود ندارد؛ بنابراین وقتی کاربر تلفن را به روز می‌کند و سیستم عامل به iOS 15 به روز رسانی می‌شود، کاربر خواهد دید که Siri به طور خودکار و بدون هیچ گونه دخالت کار می‌کند.

دستوراتی که سیری بصورت آفلاین انجام نمی‌دهد

  • بستن برنامه‌ها
  • انجام کارهای مختلف در برنامه‎ها
  • کنترل فایل‌های موسیقی نصب شده در تلفن
  • تماس گرفتن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها

هیچ دلیل واضحی وجود ندارد که چرا این دستورات به صورت آفلاین کار نمی‌کنند، شاید به دلیل قابلیت‌های نرم افزاری هوش مصنوعی در iOS 15 باشد.

سیری اکنون بدون اتصال به اینترنت به دستورات پاسخ می‌ دهد

مزایای اجرای Siri به صورت آفلاین

سیری به دستورات آفلاین سریع‌تر در تلفن پاسخ می‌دهد، زیرا تمام عملیات مورد نیاز در داخل گوشی بدون نیاز به هیچ گونه ارتباط با اینترنت انجام می‌شود. سیری معمولاً با ضبط صدای کاربر و فرمان درخواست شده کار می‌کند و سپس این صوت‎ها را به سرور‌های اپل ارسال می‌کند تا قبل از اینکه سیری مجددا فرمان پاسخ به آن را دریافت کند، آن را تجزیه و تحلیل کند. بنابراین، کار سیری بر روی تلفن و پاسخ آن بدون نیاز به سرور، علاوه بر افزایش حریم خصوصی، سرعت پاسخ را نیز افزایش می‌دهد، زیرا صدای کاربر مانند گذشته ضبط نخواهد شد.

گفتنی است که ممکن است اپل با به روزرسانی‌های بعدی، ویژگی‌های آفلاین بیشتری را در Siri معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار