سامانه رهتاب در واحد‌های مرغ‌فروشی استان چهارمحال و بختیاری الزامی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد رضا رئیسی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی سامانه رهتاب که به منظور نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ در استان راه‌اندازی شده است به زودی فعال‌سازی آن در تمام واحد‌های صنفی مرغ‌فروشی استان الزامی می‌شود.

او در خصوص مشکلات پیرامون توزیع مرغ در استان، افزود: با حضور مسئولان جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نشست مشترکی برگزار شد تا با تمهید راهکار‌هایی بتوان عرضه مرغ در واحد‌های خرده‌فروشی استان را ساماندهی کرد.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: در حالی که تولید مرغ در استان بیش از نیاز استان است، اما کماکان در بازار با کمبود‌هایی مواجه هستیم که این مشکل ناشی از تفاوت قیمت گوشت مرغ در استان نسبت به استان‌های همجوار است و همین موضوع منجر به نشت بخشی از تولیدات مرغ استان به بازار استان‌های همجوار شده است.

او، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان را ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این ماده غذایی در استان‌های همجوار گرانتر از استان است و همین موضوع با وجود نظارت‌های شدید سبب خروج بخشی از تولیدات مرغ استان شده است.

رئیسی با اشاره به فعال‌سازی سامانه رهتاب (سامانه نظارت بر تولید و توزیع مرغ) در استان از مرغداری تا کشتارگاه، افزود: این سامانه هنوز در خرده‌فروشی‌ها با جدیت لازم اجرا نشده است و بنا است تا در روز‌های آینده استفاده از این سامانه نیز در خرده‌فروشی‌ها الزامی شود.

او با بیان اینکه در بسیاری از استان‌های کشور عرضه مرغ تنها با ارائه کارت ملی انجام می‌گیرد، ادامه داد: هنوز در این خصوص اجرای برنامه در استان تصمیم گیری نشده است.

رئیسی گفت: عرضه مرغ به صورت بسته‌بندی نیز در استان تخلف است و چنانچه موردی در این خصوص شناسایی شد از سوی بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار