با اعمال الزامات جدید در نیویورک آمریکا، ارائه خدمات عمومی به رنگین پوستان این ایالت که بیشتر آن ها واکسینه نشده اند، متوقف می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشا تودی، شهردار نیویورک دیروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساکنان پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا برای آنکه بتوانند در رستوران‌ها غذا بخورند، به باشگاه بدنسازی بروند یا از مکان‌های تفریحی سرپوشیده استفاده کنند، ملزم به ارائه شناسه واکسیناسیون هستند. این در حالی است که منتقدان معتقدند این سازوکار جدید رنگین پوستان آمریکایی را در وهله نخست هدف قرار می‌دهد.

این الزام برای نخستین بار است که در آمریکا اتفاق می‌افتد. این اتفاق تنها یک روز پس از آن رخ  داد که اندرو کومو، فرماندار نیویورک، از مشاغل خصوصی خواست تا خدمات‌دهی به افراد واکسینه نشده که رنگین پوستان بخشی از آن‌ها هستند را متوقف کنند؛ درخواستی که رفتار تبعیض‌آمیز آمریکا را بار دیگر به تصویر می‌کشد.

خشم ساکنین نیویورک تنها به اجرای این الزام مربوط نبود، بلکه به اخبار مربوط به تخلفات جنسی کومو با کارکنان زن نیز اشاره داشت.

به گفته چند منتقد شهردار و فرماندار نیویورک از اجرای این الزام حمایت می‌کنند. این در حالی است که همتایان دموکرات آن‌ها این کار نژادپرستانه را محکوم کرده اند.

به باور مایکل تریسی، روزنامه نگار مستقل، اجرای سیاست ارائه شناسه واکسیناسیون رنگین پوستان را هدف قرار می دهد. وی به آمار واکسیناسیون نیز اشاره کرد که تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌های آفریقایی تبار نیویورک در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

مایک هارلو، مجری برنامه‌های سرگرمی در توییتی نوشت: "من تمام عمرم را در نیویورک زندگی کرده ام. دیگر کار من در این شهر به پایان می‌رسد. فوراً برای نقل مکان به فلوریدا یا تگزاس برنامه ریزی می‌کنم. وی افزود: ما نژادپرستی و تبعیضی را متحمل می شویم که خود به آن اجازه دادیم. ما این اجازه را داده ایم. "

تبعیض نسبت به آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار و سیاه‌پوست در ایام قرنطینه نیز ادامه داشت. حضور بیش از اندازه این افراد در مشاغل ضروری در دوران کرونا،  باعث شد این افراد بیشتر از سایرین در معرض ویروس قرار بگیرند.

پیشتر نیز، بررسی ها نشان داده بود که سیاه پوستان آمریکایی واکسن کرونای بسیار کمتری نسبت به سفیدپوستان این کشور دریافت کرده اند که این موضوع بیانگر شکاف نژادی چشمگیر حین همه گیری کرونا است که افراد رنگین پوست را بیشتر از سفیدپوستان تحت تأثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار