رئیس مرکز بهداشت مهاباد تعداد افراد مبتلا به واریانت دلتا را تشریح کرد.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تفاوت ویروس دلتا با ویروس ووهان و انواع واریانت‌های قبلی این است که قدرت سرایت پذیری آن‌ها کمتر بوده است به شکلی که هر یک نفر ۱ الی ۳ نفر را مبتلا می‌کرد، اما طبق اعلام رسمی CDC هر فرد مبتلا به واریانت دلتا ۵ تا ۹ نفر را درگیر می‌کند.

امینی افزود: بار ویروسی افراد مبتلا به ویروس دلتا هزار برابر در دستگاه تنفسی و ریه بیشتر از یک فرد مبتلا به واریانت‌های دیگر این ویروس خواهد بود.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اضافه کرد: واکسیناسیون ابتلای شدید، بستری و مرگ ومیر ناشی از ابتلا به دیگر واریانت‌ها را بیش از ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

او اذعان کرد: ممکن است افراد مبتلا به این نوع از ویروس کرونا بدون علامت باشند و حتی افراد واکسینه شده مبتلا به ویروس دلتا مانند افراد غیر واکسینه شده ناقل ویروس خواهند بود.

 امینی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دو راهکار اساسی مهار اپیدمی کرونا بوده و افراد واجد شرایط که تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسیناسیون اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.