برای تشدید نظارت بر ورودی های مرز شلمچه هلال احمر آمادگی دارد تعرفه های آزمایشگاه از مسافران عراقی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،امروز در نشست هماهنگی و تسهیل امور تجاری مرز شلمچه که با حضور معاون استاندار خوزستان برگزار شد به موضوع شیوع بیماری کرونا پرداخته شد.

محمد حیدری فرماندار خرمشهر در این نشست گفت: بر اساس نامه رئیسی، به کنسولگری‌ها وسفارت جمهوری اسلامی ابلاغ شد مسافران عراقی که پیش از ورود به کشور ایران تست پی سی آر انجام داده اند در زمان ورود به خاک ایران دیگر نیاز به انجام تست مجدد ندارند

او در ادامه به ناهماهنگی انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص گرفتن تایید صحت آزمایش‌های داخلی اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی آبادان بدون هماهنگی اقدام به استقرار کانکسی برای ارزیابی صحت تست‌های پی سی آر داخلی در خروجی مرز شلمچه انجام داده بود که به دلیل عدم هماهنگی با دستگاه حاکمیتی و فقدان مصوبات قانون ضمن تذکر به دانشگاه علوم پزشکی آبادان کانکس جمع آوری روال به روند قبلی برگشت.

رئیس شبکه بهداشت خرمشهر گفت: در یکی از بند‌های بخشنامه رئیسی قید کرده که کشورعراق جزو کشور‌های پرخطر است و موارد کرونا جهش یافته در آن مشاهده شده که در این خصوص غربالگری و مراقبتی سندرم انجام خواهد شد تا اگر علامتی در یک مورد مشاهده شد تست پی سی آر برای آن مورد تکرار خواهد شد.

علی خدادای مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این نشست گفت: از امروز تمام کسانی که تست ۹۶ ساعته از عراق دارند و کارت واکسن دارند مجوز ورود دارند و با توجه به بخشنامه رئیسی پول آزمایش به تمام کسانی که آزمایش کمتر ۹۶ ساعته داشته و واکسن زده اند مرجوع خواهد شد.

مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان به استقرار آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیص کرونا در مرز‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: امکانات آزمایشگاه‌های مرز‌های خوزستان منحصر به فرد است و بخش خصوصی اعتباری به میزان ۱۴ میلیارد تومان در ۲ مرز شلمچه و چذابه هزینه کرده و حتی پیش بینی اربعین را هم کرده است.

او افزود: آزمایشی که در مرز انجام می شود در هیچ جای کشور انجام نمی شود و در این آزمایشگاه حتی تست واریانت دلتا نیز تشخیص داده می شود و چه بسا در هفته پیش سه مورد از دلتا تشخیص داده شد این آزمایشگاه که توسط دانشگاه جندی شاپور مشتقر شدند طبق مصوبه اعلام شده قرار شد که از مسافران عراقی بابت آزمایش هفت میلیون و پانصد هزار ریال و از مسافران ایرانی پانصدهزار ریال اخذ کند که با اعلام بخشنامه های جدید تناقض هایی به وجود آمد.

مدیر کل جمعیت هلال احمر خوزستان زیانکرد بخش خصوص متولی آزمایشگاه با اعلام بخشنامه جدید را محتمل دانست و گفت: جمعیت هلال احمر خوزستان به عنوان یک وظیفه امکانات را فراهم کرده در حال حاضر استان خوزستان به لحاظ داشتن امکانات لازم برای کنترل بیماری کرونا در مرزهای این استان این ویژگی را نسبت به استان های دیگر را دارد و می تواند با یک شرایط خاص تدوام پیدا کند که در همین راستا بخش خصوصی مستقر در مرز برای خدمات رسانی به مسافران حاضر به کاهش نرخ آزمایش کرونا نیز شده است.

بخش تجاری شلمچه

جبار سالم پور معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در این نشست گفت: بر اساس دستور العمل دبیرخانه شورای امنیت کشور صدور کارت الکترونیکی برای کنترل تردد افراد شاغل، شرکتی و خدماتی در محدوده مرزهای مجاز زمینی با تعیین محدوده تردد از زمان  استقرار یگان حفاظت گمرک، بر عهده گمرک خواهد بود.

او ادامه داد: در صورت استقرار نیافتن یگان حفاظت گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کارت تردد را صادر خواهد کرد که بنا به این دستور العمل به صراحت تکلیف کار مشخص شده است و در ارتباط با بحث گیت ها نیز طبق این دستورالعمل درب های ورودی و خروجی مرز مجاز زمینی تحت کنترل گمرک  است و هیچیک از دستگاه های مستقر در مرز حق تعبیه درب اختصاصی برای ورود و خروج مرز مجاز زمینی را ندارند.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، بر اساس دستورالعمل جدید تسریع در روش شدن تکلیف کارت های ورودی  و شناسایی را خواستار شد.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان  نیز گفت : در حال حاضر ۶ نیرو حراست گمرک در مرز حضور دارند که قرار است 10 نفر دیگر به آنان اضافه شود.

او هم خواستار صدور کارت‌های شناسایی مشخص برای رانندگان معتبر به منظور ساماندهی تاکسی‌ها در مرز شد.

انتهای پیام/ ه

برچسب ها: مرز شلمچه ، تست کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.