حجت الاسلام و المسلمین موسوی فر گفت: کشور عراق را باید به دید یک فرصت برای رونق اقتصادی بنگریم و بارفع موانع به وجود آمده تلاش کنیم از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرنماینده ولی فقیه در خوزستان در نشست مشترک با رئیس سازمان منطقه آزاد اروند و رایزنان ایران و عراق گفت:کشور عراق را باید به دید یک فرصت برای رونق اقتصادی بنگریم و با برطرف کردن موانع تلاش کنیم تا از این فرصت بهترین استفاده صورت بگیرد.

او افزود:مصوبات این نشست ها می تواند از مشکلات در توسعه گردشگری منطقه گره گشایی کند.

نجاتی سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان هم گفت:صادرات به عراق برای ایجاد تحولات اقتصادی فرصت مناسبی است ،باید نواقص را برطرف کرد ،دوگانگی دستورالعمل ها مشکل ساز است و کارها را عقب میاندازد.

او افزود:انتظار همکاری بیشتر از همه ی دستگاه ها داریم و پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود.

سالم پور سرپرست معاونت سرمایه گذاری منطقه آزاد اروندنیز گفت:از مسئولین تقاضا داریم شرایطی ایجاد شود که گردشگران عراقی با خودروهای شخصی و همچنین حضور ایرانیان در عراق با وسیله شخصی تردد کنند زیرا این امر کمک شایانی به رونق اقتصادی خواهد کرد.

او افزود:در ایام اربعین صادرات به عراق از مرز شلمچه ممنوع می شود انتظار داریم راهکار و کمکی برای این موضوع اتخاد شود.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری منطقه آزاد اروندتصریح کرد:برای مدیریت یکپارچه در مرز شلمچه بر اساس ماده ۴۷ قانون مناطق آزاد در حال حاضر باید این وظیفه به منطقه آزاد اروند محول شود اما شاهد برخی از اعمال نظرها هستیم.

حیدری فرماندار ویژه خرمشهرهم  گفت: به استاندار خوزستان پیشنهاد داده ایم فرمانداری به عنوان نماینده عالی در مرز شلمچه مسئولیت را عهده دار شود و همه قانون و مقررات را اجرایی کند.

او افزود:وظایف خود را در مرز شلمچه انجام داده ایم و منتظر دستورات بعدی هستیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.