معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروندگفت: صدور و نصب پلاک های گذر موقت توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و منطقه آزاد اروند دخالتی دراین موضوع ندارد.

سالم پور معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت:از سال ۱۳۸۹تا سال ۱۳۹۶ کار نصب و صدور پلاک های گذر موقت را در منطقه آزاد اروند انجام می دادیم اما پس از ایرادات قانونی که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران گرفته شد،این مسئولیت به گمرک ایران واگذار شد.

او ادامه داد:زیر ساخت های مناسبی را در بندر خرمشهر جهت صدور پلاک گذر موقت فراهم کرده ایم اما همچنان گمرک ایران اقدام به صدور این پلاک ها می کند.

جبار سالم پور افزود:بر اساس مصوبه شورای تامین استان خوزستان و حجم کاری گمرک خرمشهر ،صدور پلاک گذر موقت به دو بخش تقسیم شده است که یک بخش در بندر خرمشهر و بخش بعدی در گمرک اهواز انجام می شود.

او‌با اشاره به اینکه پلاک گذر موقت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در گمرک اهواز انجام می شود ،بیان کرد:ما آمادگی کامل داریم که نصب و صدور پلاک های گذر موقت را در منطقه انجام بدهیم و باتوجه به اینکه منطقه آزاد و گمرک ایران زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی  قرار دارند، امکان واگذاری این مسئولیت به منطقه آزاد اروند وجود دارد.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: از نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خواهش می کنیم با ماهمکاری کنند که بتوانیم صدور پلاک گذر موقت را مانند گذشته در منطقه آزاد اروند انجام بدهیم و اگر این موضوع پیگیری شود و وزیر اقتصاد موافقت کند ،امکان حل این مشکل وجود دارد.

او در پایان اضافه کرد:صدور و نصب پلاک گذر موقت باعث میشود که تعداد زیادی از جوانان در بخش ترخیص و خدمات خودرویی کار کنند و ایجاد اشتغال شود و به رونق اقتصادی منطقه کمک بسیاری می شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.