کمبود ۲۰۰ نیروی تکنسین اورژانس در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش و مشکل اورژانس استان است، گفت: اورژانس ۱۱۵ استان با کمبود ۲۰۰ نیروی تکنسین مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری سرپرست اورژانس ۱۱۵ و رئیس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش و مشکل اورژانس استان است اظهار داشت: اورژانس ۱۱۵ استان با کمبود ۲۰۰ نیروی تکنسین مواجه است.

او افزود: هم اکنون در استان ۵۴ پایگاه اورژانس فعال است که از این تعداد ۳۴ پایگاه جاده ای، ۱۹ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی است که طبق استاندارد‌ها برای هر پایگاه ۹ نفر نیرو نیاز است و هم‌اکنون متوسط نیرو‌های فعال در هر پایگاه در استان پنج نفر است.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: هم‌اکنون در پایگاه‌های استان ۳۲۰ نفر نیروی ثابت و ۶۰ نیروی اضافه کار از بیمارستان‌ها و سایر مراکز در اورژانس استان فعالیت دارند.

او ادامه داد: به منظور تکمیل ظرفیت نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس از بین افراد دارای مدرک کارشناسی و کاردانی فوریت‌های پزشکی که دارای پایان طرح و یا معافیت از طرح باشند و یا طرح نگذراند باشند به صورت طرح داوطلبانه ثبت‌نام می‌شود.

حیدری گفت: ثبت این افراد از ۱۰ مرداماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه ۸۱ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های استان فعال است افزود: ۵۰ درصد این آمبولانس‌ها فرسوده هستند و نیاز به نوسازی ناوگان وجود دارد.

حیدری گفت: تحریم‌ها یکی از دلایل است که آمبولانس اورژانس به سختی وارد کشور می‌شود و این امر باعث شده که ناوگان آمبولانس کشور فرسوده باشد.

او به آماده بودن ساختمان خیری در چهار روستا و شهر استان از جمله پایگاه نقنه، برآفتاب لردگان، گرمدره و گوجان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل کمبود نیروی انسانی و آمبولانس این مراکز فعال نشده است که با فعال شدن این مراکز امداد رسانی سریعتر انجام خواهد شد.

حیدری در پایان گفت: میانگین کشوری فاصله هر پایگاه ۴۰ کیلومتر است که این میزان در استان ۲۰ تا۲۵ کیلومتر است و این امر باعث شده که مدت زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس بالای سر بیمار کمتر از کشوری باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار