در سال زراعی جاری هزار و ۵۶۹ تن کلزا از مزارع شهرستان کرمانشاه برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دارایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : در سال زراعی جاری هزار و ۱۷۲ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته که با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و وقوع تنش دمایی در آذر ماه ۱۷۰ هکتار از مزارع کلزا کرمانشاه دچار خسارت و کاهش عملکرد شد.

او با اشاره به مزایای کشت کلزا گفت : این محصول یکی از کشت‌های با نیاز آبی کم است، با توجه به اینکه ریشه کلزا تا ۴۰ سانتیمتری زمین فرو می‌رود عملاً موجب شخم‌زنی زمین می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که کشت گندم پس از آن به میزان ۲۵ درصد افزایش عملکرد داشته باشد.

او یکی از عمده موارد مصرف این محصول را در کارخانه‌های روغن‌کشی اعلام کرد و افزود: از آن جایی که دانه کلزا ۴۵ درصد روغن دارد حدود نیمی از وزن دانه کلزا می‌تواند در کارخانه‌های روغن‌کشی به روغن خوراکی تبدیل شود و از نظر اقتصادی برای کشاورزان و صاحبان کارخانه‌های روغن‌کشی به صرفه است.

دارایی افزود: تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول صددرصد مکانیزه است و برای برداشت کلزا در این شهرستان از ۴۱ دستگاه کمباین استفاده شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.