رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مزاحم اینترنتی که با انگیزه مشکلات تقسیم سهم الارث اقدام به هتک حیثیت شاکی در فضای مجازی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ محمد رضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی در پلیس فتا استان مبنی بر هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.

او  ادامه داد: براساس مستند‌های ارائه شده توسط شاکی، مشخص شد فرد یا افرادی ناشناس با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب علیه شاکی پرونده کردند.

فدائیان اظهار داشت: طی بررسی مستند‌ها و تحلیل محتوای فضای مجازی و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی مالک صفحه اینستاگرام مربوطه شناسایی شد.

او بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا، با وجود انکار اولیه، با رویت مستند‌ها اعتراف کرد و بیان داشت که به دلیل مشکلات سهم الارث پدری و انتشار آگهی فروش زمین پدری توسط شاکی در فضای مجازی، اقدام به انتشار پست کرده و مطالبی را علیه شاکی بازنشر داده است.

فدائیان افزود: کلیه کاربران فضای مجازی باید نسبت به این امر آگاه باشند که فضای مجازی محلی برای بیان مشکلات خانوادگی و شخصی نیست و انتشار مطالب کذب براساس قانون جرم است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه این پرونده تکمیل و به همراه مستندات به دادسرا ارسال شده است، گفت: کاربران فضای مجازی می‌توانند از مطالب آموزشی موجود در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.