وزیر بهداشت اسکاتلند پس از رد درخواست پذیرش دخترش توسط یک مهد کودک محلی با انگیزه‌های نژادی و مذهبی، خشم خود را به اشتراک گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، حمزه یوسف، وزیر بهداشت اسکاتلند پس از رد درخواست پذیرش دختر دوساله اش توسط یک مهد کودک محلی، در توییتر "خشم" خود را از تبعیض نژادی و مذهبی در این کشور به اشتراک گذاشت.

پس از آنکه درخواست دختر وزیر بهداشت اسکاتلند برای ثبت نام در مهد کودک برای دومین بار رد شد، او گفت که به دنبال مشاور حقوقی است.

او که پاکستانی الاصل است در پی این واکنش، از خانواده و دوستان سفیدپوستش خواست تا درخواست های جعلی ارسال کنند.

او گفت: "پس از آنکه درخواست ما برای دخترمان برای دومین بار رد شد، همسرم از دوست سفید اسکاتلندی خود درخواست کرد که برای فرزندی در همان سن درخواست بدهد. درخواست او ۲۴ ساعت بعد از درخواست ما پذیرفته شد."

حمزه یوسف اشاره کرد که از روزنامه اسکاتلندی دیلی رکورد نیز خواسته است این کار را تکرار کند. او گفت که روزنامه نیز همین پاسخ را دریافت کرده است.

یوسف و همسرش یک درخواست جعلی به نام "اسکات سفید" نیز تهیه کردند و اظهار کردند که این درخواست موفقیت آمیز بوده و وزیر بهداشت را به این نتیجه رساند که مهد کودک به دلیل مسلمان بودن و غیرسفید بودن درباره دخترش تبعیض قائل می شود.

وزیر بهداشت اسکاتلند اضافه کرد: "اگر فکر کنیم تبعیض در اسکاتلند وجود ندارد، ما خودمان را فریب می دهیم."

توییت های وزیر بهداشت با سر و صدای زیادی همراه شد و باعث شد نام او در توییتر ترند شود.

یک نفر در توییتر نوشت: «بسیار عصبانی هستم که این اتفاق برای شما افتاده است. خوشحالم که افشا کردی» دیگران نیز گفتند که در کنار او و خانواده اش ایستاده اند، زیرا قبلاً شاهد موارد مشابه بوده اند.

بسیاری از سیاستمداران حزب ملی اسکاتلند نیز به خاطر افشای این نژادپرستی در اسکاتلند، کشوری که تنش های مذهبی و قومی را شاهد بوده است، تشکر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خب برگرد پاکستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
لعنت و ننگ بر انگلیس و غرب وحشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
پس چطوری وزیر بهداشت اونجا شدی!؟
آخرین اخبار