بهره مندی۱۰۰ درصد روستا‌های هورامان از امکانات مخابراتی

مدیر مخابرات منطقه کردستان از پوشش ارتباطی امکانات مخابراتی کامل ۵۴ روستای منطقه هورامان که در طرح ثبت جهانی هورامان قرار گرفته اند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آزاد حکمت  مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهارداشت: ثبت منظر فرهنگی هورامان در لیست یونسکو به عنوان یک دهکده جهانی امری مهم و افتخارآمیز برای کردستان است که باتوجه به این رویداد بزرگ نظر گردشگران بین المللی بیش از پیش جلب میشود و قطعا در طول سال شاهد مهمان‌های فراوانی خواهیم بود.

حکمت با اشاره به اینکه مخابرات منطقه در این سال‌ها خدمات ارتباطی خوبی را در این منطقه بکر ارائه کرده است، گفت: روستا‌های منطقه سروآباد که در ثبت جهانی قرار گرفته اند، به طور ۱۰۰ درصدی داری پوشش ارتباطی هستند.

او اعلام کرد: بالغ بر ۳۸ روستا از این منطقه دارای تلفن ثابت،۱۹ روستا wll و ۱ روستا نیز بصورت ماهوره‌ای و ۳۰ روستا دارای adsl خانگی هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین به ۲۷ سایت bts در محدوده موجود اشاره کرد و یادآور شد:تعداد ۹ سایت دارای تکنولوژی ۳G,۲G و ۴G,١٧ سایت دارای تکنولوژی ۳G و ۲G و تعداد ۲۷ سایت دارای تکنولوژی ۲G هستند.

حکمت با بیان اینکه ورود گردشگران به محدوده ذکر شده نیاز روزافزون مشتریان به خدمات مخابراتی را بیش از گذشته به دنبال دارد افزود: مخابرات منطقه کردستان بر اساس استراتژی‌های کاری، برنامه ریزی‌های کارشناسی شده را در راستای انجام پروژه‌های توسعه ایی و ایجاد زیرساخت‌های جدید تدوین نموده  که در صورت نیاز نسبت به اجرای آن‌ها اقدام خواهد نمود.

او با اعلام این مهم که منطقه بکر و دیدنی هورامان دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری چشم نوازی است و به واسطه توپوگرافی جفرافیایی مختص به خود نسبت به سایر نقاط استان متفاوت است تصریح کرد: بر همین اساس از ساکنین محترم محدوده یاد شده به عنوان یاریگران مجموعه مخابرات، خواستار همکاری و تعامل در نگهداری از سیستم‌ها و امکانات مخابراتی نصب شده در این نقاط هستم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مخابراتی ، هورامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.