انجمن یزدپژوهی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در محل فرهنگسرای شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در مراسم افتتاح انجمن یزد پژوهی، گفت: راه اندازی این انجمن یکی از اقدامات شورای شهر یزد بود که با پیگیری‎ های مکرر و تصویب اساسنامه انجمن که وابسته به شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد است، محقق شد.

او با بیان این که مشابه این انجمن در برخی از استان‌های کشور تحت عناوین مختلفی وجود دارد، افزود: بر طبق اساسنامه، این انجمن دارای ۹ عضو حقیقی شامل اساتید و پژوهشگران حوزه یزد شناسی و دو عضو حقوقی شامل عضو شورای ناظر شورای شهر در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری است.

ملازینلی گفت: هر کدام از اعضا که به هر دلیلی امکان همکاری با انجمن نداشته باشند، با تشخیص اعضا و با حکم رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد  جایگزین می‌شوند.

او ابراز امیدواری کرد این انجمن در شهر میراث جهانی یزد منشاء اقدامات موثری برای مدیریت شهری باشد و نام یزد در تاریخ تمدن کهن این سرزمین همچنان بدرخشد.

ملازینلی خاطرنشان کرد: ردیف بودجه پایداری برای این انجمن در نظر گرفته شده و با توجه به جدیدالتاسیس بودن این انجمن در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان بودجه برای آن منظور شده که امیدواریم در سال‌های آینده با توجه به طرح‎ های تحقیقاتی این انجمن شاهد افزایش اعتبارات باشیم.

لزوم گردآوری مستندات گذشته شهر یزد و تحقق نیاز‌های امروز و آینده

جمال الدین عزیزی شهردار شهر میراث جهانی یزد نیز در این مراسم از برنامه ریزی یک ساله شهرداری برای راه اندازی این انجمن و مشکلاتی که در راه افتتاح آن سپری شده است، یاد کرد و گفت: یکی از نیاز‌های مدیریت شهری یزد مطالعه در این حوزه است و اگر بخواهیم نیاز‌های شهر یزد را بشناسیم و  شهرمان را به نحوی نگه داریم که آیندگان به آن افتخار کنند، نیازمند کار پژوهشی هستیم.

او با تاکید بر لزوم گردآوری مستندات گذشته شهر یزد و تحقق نیاز‌های امروز و آینده بر اساس این مستندات، از برنامه ریزی برای ایجاد انتشاراتی برای مستندسازی تجریبات گذشته و امروز یزد خبر داد.

عزیزی اظهار کرد: موضوع یزدِ ۱۵۰۰، سال گذشته در شهرداری یزد مطرح شد و راه‌اندازی این انجمن می‌تواند بن مایه‌ای برای تحقق یزدِ آرزوها باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.