ابوترابی گفت: ایجاد قطار شهری در یک شهر، به هزینه‌های بسیار زیادی نیاز دارد و در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی دولت اصلا مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محسن ابوترابی عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ایجاد قطار شهری یا مترو در شهر یزد،گفت: کار‌های کارشناسی در زمینه ایجاد قطار شهری در یزد انجام شده است و مشاورینی این موضوع را دنبال کرده‌اند، اما هنوز در همین مرحله است.

او افزود: در حال حاضر حتی کار‌های مطالعاتی این موضوع به طور کامل انجام نشده است تا مشخص شود که آیا این مقوله اصلا نیاز اصلی و اولویت کنونی شهر هست یا خیر.

عضو شورای شهر یزد ادامه داد:   نیاز است  این پروژه مورد بررسی و مطالعه بیشتری قرار بگیرد و همه ابعاد آن مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که مطالعات مقدماتی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ایجاد قطار شهری یا مترو در یک شهر، هزینه‌های بسیاری زیادی نیاز دارد و دولت نیز باید کمک کند؛ این در حالی است که در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی دولت اصلا مناسب نیست.

او اظهار داشت: در شهر‌هایی مانند اصفهان و مشهد، شهرداری‌ها به تنهایی نتوانستند مترو ایجاد کنند و دولت به کمک آن‌ها آمده است و ما نیز اگر بخواهیم در یزد قطار شهری ایجاد کنیم باید بررسی کنیم ببینیم اصلا دولت می‌تواند در این وضعیت اقتصادی اعتباری اختصاص بدهد یا خیر.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
نیازی به قطار شهری در یزد نیست زحمت نکشید شما همین اتوبوس های خط واحد را درست کنید و تمیز کنید و یک مشت افراد غیر بومی به یزد راه ندهید که به علت نداشتن فرهنگ نظافت و تمیز بودن اتوبوس ها را کثیف نکنند همین مسئولیت را صحیح انجام دهید نمی خواهد کار اضافی انجام دهید در ضمن صندلی های چوبی ایستگاه های اتوبوس سه راه شحنه را نیز اگر مسئولان دلشان خواست ضد عفونی و تمیز کنند اگر زحمت نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
این همه پول نفت و صد تا ذخیره دیگه کشور را چه کارش می کنند می ریزند در چاه که حالا وضعیت اقتصادی دولت خوب نیست واقعا مسخره است چه کسانی وضعیت اقتصادی را به این حال و روز مبتلا کردند مقصر کیست؟ چرا بعضی مسئولان مسئولیت پذیر نیستند و مشکلات را به گردن یکدیگر می اندازند اگر نمی توانند استعفا بدهند و بروند خانه بنشینند واقعا مسخره است چه بلایی سر اقتصاد کشور آوردند که حالا این اوضاع اقتصادی است