رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷ هزار و ۷۶۹ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف قابل صلح بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۲ فقره پرونده مصالحه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام حمید رضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت : از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد ۷ هزار و ۹۲۹ فقره پرونده وارده حقوقی و ۴ هزار و ۲۱۹ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.

وی افزود: همچنین ۷ هزار و ۷۶۹ فقره پرونده قابل صلح بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۲ فقره پرونده مصالحه شده است به گونه‌ای که نسبت پرونده‌های قابل صلح در مقایسه با مدت مشابه قبل رشد داشته است.

بندانی گفت: از مجموع پرونده‌های وارده ۱۱ هزار و ۵۵۷ فقره پرونده وارده شهری و ۵۹۱ فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع از ابتدای امسال تا کنون از کل پرونده‌های وارده ۱۲ هزار و ۳۰۳ فقره پرونده مختومه شده است.

بندانی از سازش بیش از ۱۰ پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل نیز در سطح استان خبر داد و گفت: با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای روند سازشی خوبی به خود گرفته است.

وی در ادامه بر نقش و جایگاه بزرگان، معتمدان و رئیس سفیدان در حل و فصل دعاوی تاکید کرد و گفت: امروز به یاری خداوند و استفاده از ظرفیت این افراد روند حل اختلاف در پرونده‌های ارجاعی بسیار رو به رشد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.