هفت زندانی غیرعمد سیستان و بلوچستان به آغوش خانواده بازگشتند

مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون هفت نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید عبدالحسین سجادی مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان  گفت: این مددجویان که به دلیل محکومیت مالی، چک، سفته، مطالبه مهریه و نفقه و قتل شبه عمد در زندان‌های زاهدان، زابل، چابهار و سراوان تحمل حبس می‌کردند با پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات ستاد دیه و منابع استانی در ایام نوروز از بند رهایی یافتند.

او گفت: هم‌اینک ۲۸ زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان همچنان چشم انتظار کمک‌های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: برای آزادی این زندانیان حدود ۹۷ میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان برای جلب رضایت طلبکاران یا کاهش بدهی زندانیان جهت فراهم شدن زمینه آزادی آنان، بیان کرد: کمیته صلح و سازش و اخذ گذشت از شاکیان برای رسیدگی به این موضوع تشکیل و افراد متنفذ، معتمدان بازار و افراد موجه عضو این کمیته بوده و روزانه با تعدادی از شاکیان در محل ستاد دیه یا در منزل شاکیان نسبت به اخذ گذشت یا جلب رضایت آنان اقدام می‌کنند.

وی گفت: مددکاران زندان‌های سیستان و بلوچستان نیز در ارتباط با همین موضوع با شاکیان مذاکره و رضایت آنان را جلب کرده و شاکیان نیز از بخشی از دیه گذشت می‌کنند.

سجادی افزود: زندانیان جرائم غیرعمد بیشتر شامل افراد ناتوان از پرداخت مهریه، نفقه و جرایم مالی هستند.

وی از مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان خواست تا با همدلی و بخشش در راه خداوند، همیشه و در همه جا گره گشای مشکلات همشهریان و مستمندان باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار