مدیرکل سازمان استاندارد خراسان جنوبی از صدور ۱۵۶ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در چهار ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مروی مقدم مدیرکل سازمان استاندارد خراسان جنوبی گفت: به منظور استاندارد سازی و اجرای آزمون‌های اولیه و ادواری آسانسور‌های منصوبه در ساختمان‌های دارای آسانسور، در چهار ماهه نخست امسال، ۱۵۶ مورد تاییدیه گواهی ایمنی و کیفیت عملکرد آسانسور در استان صادر شده است.

او با اشاره به اینکه تاییدیه‌های صادر شده برای ایمنی و کیفیت آسانسور‌ها یک سال اعتبار دارند افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسور‌های نصب شده درکشور مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری می‌باشند و این موضوع به شهرداری‌های استان برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است.

مروی مقدم ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی به صورت میانگین هر ۳ ما ه، اطلاعیه‌های آزمون دوره‌ای آسانسور، برای آگاهی شهروندان در روزنامه‌های محلی استان به چاپ می‌رسد.

مدیر کل سازمان استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: انجام بازرسی‌های آسانسور فقط توسط شرکت‌های بازرسی کننده تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، صورت می‌گیرد و در این خصوص ۴ شرکت بازرسی در زمینه بازرسی عملکرد آسانسور‌های نصب شده در سطح استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.