کریمیان با اشاره به وضعیت خطرناک ایلام در بحث کرونا، گفت: تخت‌های بیمارستانی در استان ایلام در حال پرشدن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در روز‌های اخیر شاهد خیزش و اوج‌گیری بیماری کرونا در سطح استان هستیم که آمار‌های مبتلایان وابستگی‌های ناشی از این بیماری گویای این واقعیت است.

او بیان کرد: اگر آمار‌ها همین گونه افزایشی به روند خود ادامه دهند، شاهد جولان کرونا و وضعیت خطرناک و فاجعه باری در سطح استان در روز‌های آینده خواهیم بود.

کریمیان افزود: نوع جهش یافته کرونا که به دلتا معروف است، بسیار خطرناک‌تر از گونه‌های قبلی است و موذیانه با سرعت بالا در سرایت و مبتلا کردن افراد در حال پیشروی است و شرایط را هر لحظه وخیم‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: با توجه به خطرناک بودن ویروس جهش یافته دلتا، تخت‌های بیمارستانی در سطح استان در حال پرشدن هستند و این مسئله مورد نگرانی و دغدغه خاطر مسئولان و دست اندرکاران کادر بهداشت و درمان است.

او اعلام کرد: وقوع پیک‌های پی در پی و خدمت شبانه‌روزی همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان در ۱۷ ماه متوالی بدون رفع خستگی، آنان را فرسوده و خسته‌تر از گذشته نموده است.

کریمیان تصریح کرد: در حال حاضر این ویروس جهش یافته شیوع آن تقریباً خانوادگی شده و تمام افراد خانواده را درگیر خود می‌کند که می‌تواند به وقوع یک فاجعه بیانجامد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.