کارشناس هواشناسی استان قزوین از ثبت ۳۳ میلیمتر بارش باران در شهرستان آوج در عصر روز گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  بهروزی، کارشناس هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه ابر‌های همرفتی، بارش‌های رگباری باران را در اغلب مناطق استان رقم زدند، گفت: عصر دیروز ۳۳ میلیمتر بارش باران در آوج ثبت شد که متأسفانه خسارات جانی و مالی بسیاری برجای گذاشت.

او افزود: در شهر سیردان ۲ دهم میلیمتر و در شهر رازمیان هم ۱۶ میلیمتر بارش باران ثبت شد.

کارشناس هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه همزمان با عبور امواج ناپایدار از آسمان استان قزوین، بارش‌ها در برخی نقاط شدت بیشتری دارد، تصریح کرد: وضعیت ناپایدار جوی تا پایان هفته در استان قزوین ادامه دارد و شدت بارش‌ها در ارتفاعات استان بیشتر است و در مناطق پائین دست، از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین پیش بینی کرد: با گذر امواج ناپایدار و همرفتی از آسمان استان قزوین، در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر و در برخی از مناطق استان به ویژه نیمه شمالی شاهد بارش‌های رگباری، مه گرفتگی و رعد و برق پراکنده خواهیم بود.

او افزود: احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در ارتفاعات شمالی استان قزوین وجود دارد.

بهروزی با بیان اینکه در ساعات بعداز ظهر جریانات جوی در استان قزوین شمالی می‌شود، گفت: صاعقه و رعد و برق و و زش باد‌های شدید لحظه‌ای بسیار خطرناک است و به هم استانی‌هایی که در فضای باز حضور دارند توصیه می‌کنیم هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و سازه‌های و ابنیه‌های شهری را محکم کنند.

او از مردم استان خواست، در مسیل‌ها تردد نکنند و در طول بارندگی به هیچ عنوان برای گرفتن عکس سلفی به مناطق سیل خیز مراجعه نکنند.

بهروزی خاطرنشان کرد: وقوع گرد و غبار محلی و احتمال شکستن شاخه درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

او افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: در این مدت تغییرات محسوس دمایی در استان قزوین نخواهیم داشت.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.