مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح گفت: آب مورد نیاز این نیروگاه از پساب تصفیه شده شهر همدان تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عبدالمجید دیناروند مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح در بازدید دادستان عمومی و انقلاب همدان از نیروگاه شهید مفتح در خصوص فیلتراسیون دود نیروگاه از تأسیسات این مجموعه بیان کرد: روزانه ۱۷۰۰ متر مکعب پساب تحویل نیروگاه شهید مفتح می‌شود و این مجموعه در حال حاضر از دو حلقه چاه آب برای شرب کارکنان استفاده می‌کند.

او افزود: نیروگاه شهید مفتح برای دومین سال پیاپی رتبه نخست آمادگی تولید در بین نیروگاه‌های کشور را به خود اختصاص داد.

دیناروند با بیان اینکه آب مورد نیاز این نیروگاه از پساب تصفیه شده شهر همدان تأمین می‌شود افزود: روزانه ۱۷۰۰ متر مکعب پساب تحویل نیروگاه شهید مفتح می‌شود و این مجموعه در حال حاضر از دو حلقه چاه برای شرب کارکنان استفاده می‌کند.

او با اشاره به اینکه تولید نیروگاه شهید مفتح ۲۰ درصد افزایش یافت ،گفت: تولید چهار ماهه نخست امسال این مجموعه بالغ بر ۲.۵ میلیارد کیلووات ساعت رسید که این میزان تولید در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

دیناروند با اعلام این خبر افزود: تولید چهار ماهه نخست این نیروگاه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

او بیان کرد : از این میزان انرژی تولیدی حدود ۷۰۰ میلیون کیلووات ساعت سهم برق تولیدی تیرماه امسال بوده است.

حسن خانجانی دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز با اشاره به مصرف مازوت در نیروگاه در برخی از فصول سال گفت: مدیران حفاظت از محیط زیست بیان کرده اند که استفاده از فیلتر در دودکش نیروگاه امکان پذیر نیست.

او افزود: برخی مراجع نظارتی در استان مانند محیط زیست، بنا بر مسئولیت قانونی خود مواردی را پیگیری می‌کنند و دادستانی استان نیز در صورت لزوم به عنوان مدعی العموم مأمور پیگیری همین موارد خواهد بود.

دادستان همدان اظهار داشت: نیروگاه شهید مفتح در حال خدمت به مردم است و اگر مشکلاتی در خلال این خدمت ایجاد شود باید پیگیری و حل شود.

خانجانی ادامه داد: فکر جلوگیری از فعالیت نیروگاه و خروج این مجموعه از چرخه تولید نه یک خدمت، بلکه یک خیانت است.

دادستان همدان ابراز داشت: باید تلاش کرد تا کمترین مشکلات موجود نیز برطرف شود که این موضوع با تلاش کارکنان نیروگاه قابل حل است.

خانجانی گفت: هدف ما این است که استفاده از مازوت در نیروگاه به حداقل برسد و ما امیدواریم با اختصاص سهمیه گاز به نیروگاه مصرف سوخت مازوت در این واحد تولیدی به صفر برسد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.