مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: نیروگاه شهید مفتح از ابتدای راه اندازی تا کنون فقط ۲ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی را برداشت کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دیناروند مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح در جریان بازدید مهدی دهقان نیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان به همراه معاونان و مدیران این اداره کل از روند تولید برق در  این نیروگاه با معرفی نیروگاه شهید مفتح و چگونگی تولید برق در نیروگاه گفت: این نیروگاه هم اکنون با ظرفیت کامل و به میزان هزار مگاوات انرژی تولید می‌کند و جزو یکی از نیروگاه‌های پایدار کشور محسوب می‌شود.

دیناروند با بیان اینکه تولید نیروگاه مختص یک استان نیست افزود: شبکه برق کشور همانند دریاچه‌ای است که همه نیروگاه‌ها موظفندبرق تولیدی خود را به این دریاچه تزریق کنند تا مشترکان در سراسر کشور بتوانند از ذخیره این دریاچه بهره‌مند شوند.

مدیر عامل نیروگاه با اشاره به کسب عنوان برتر آمادگی تولید در بین نیروگاه‌های حرارتی کشور در نیروگاه شهید مفتح و دریافت لوح تقدیر از وزیر نیرو اظهارداشت: موفقیت‌های نیروگاه نتیجه تلاش، خودباوری کارکنــان جوان این مجموعه است.

او گفت: نیروگاه شهید مفتح از ابتدای راه اندازی تا کنون تنها ۲ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی را برداشت کرده است که با انتقال پساب همدان به نیروگاه در سال ۹۴ نیاز این نیروگاه به منابع آب‌های زیرزمینی کاملاً برطرف شده است و در اکنون از ۲ حلقه چاه برای شرب استفاده می‌شود.

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان (در دشت کبود راهنگ در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - تهران،)،  از نیروگاه‌های ایران از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات است که شامل ۴ واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۲۷۰ هکتار است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.