خیران و نهاد‌های حمایتی به کمک دامداران طبسی آمدند تا مرهمی بر زخم کمبود نهاده‌های دامی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اگرچه این روز‌ها با توجه به خشکسالی‌های پیاپی یکی از مهمترین دغدغه‌ های دامداران در خراسان جنوبی تامین نهاده‌ های دامی است،  اما هستند دل‌ های مهربانی که این قشر زحمتکش را از یاد نبردند.

حکایت این عطوفت را می‌توان در شهرستان طبس جستجو کرد.

کمبود علوفه دام باعث شده تا برخی دامدارن طبسی دام‌ های مولد خود را برای فروش به کشتارگاه ببرند.

در این موقعیت نهاد‌ هایی از جمله ستاد رزمایش کمک‌های مومنانه، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و برخی نهاد‌های انقلابی و مردمی به میدان آمدند تا گوشه‌ ای از این مشکل را رفع کنند.

حالا چند روزی است چندین محموله نهاده‌های دامی با قیمت مناسب برای طبس خریداری و بین دامداران توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید
تامین ۸۳۰ تن نهاده دامی با کمک بسیج سازندگی خراسان جنوبی


یکی از دامداران طبسی گفت: خشکسالی‌ها نفس دامداران را بریده و بهتر است برای رفع این مشکل نهاده‌های دامی از دیگر استان‌های برخوردار تامین شود.

این نهاده‌ های دامی با قیمتی پایین‌ تر از نرخ بازار یعنی هر کیلو ۴ هزار و ۲۰۰ تومان توزیع می‌ شود.

یکی دیگر از دامداران که برای خرید این علوفه مراجعه کرده بود گفت: هرچند که نهاده‌ های دامی با قیمت مناسب عرضه می‌شود، اما این مقدار فقط کفاف آذوقه یک ماه و نیم دام هایش را می کند.

او به تداوم این حرکت امیدوار بود و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان برای تامین نهاده‌ های دامی بود.

سرهنگ خبازی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت: در مرحله اول برای یک محموله ۱۰۰ تنی از استان فارس و استان‌ های برخوردار اقدام کردیم که تا کنون سه محموله وارد شهرستان طبس شده که با قیمتی مناسب‌ تر از بازار در اختیار دامداران قرار می‌ گیرد.

دامدارن می‌توانند با مراجعه به حوزه‌ ها و پایگاه های بسیج در سطح شهرستان طبس نسبت به خرید این نهاده‌ های دامی اقدام کنند.

پیش بینی می‌شود تامین علوفه نزدیک به ۲۱۰ هزار دام شهرستان طبس برای ۴ هزار و ۷۰۰ دامدار این شهرستان در ۵ مرحله انجام شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.