استاندار لرستان گفت: مقدمات اتصال آزادراه خرم‌آباد - بروجرد - اراک به آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال فراهم شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،سید موسی خادمی،استاندار لرستان در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ آزادراه خرم آباد-بروجرد-اراک با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آقای اسلامی وزیر راه یکی از نیروهای متعهد و کاربلد دولت تدبیر و امید است که در زمان کوتاه تصدی این مسئولیت عنایات زیادی را به استان لرستان داشته اند که در جریان سیل و هم بعدها در تامین اعتبارات سیل کمک های ویژه ای به استان لرستان صورت گرفته که مردم لرستان قدردان زحمات ایشان هستند.

وی همچنین به ساماندهی قلعه فلک الافلاک که با همکاری و کمک مهندس اسلامی در مراحل اولیه حل شد و بعدها با همکاری سردار هوش السادات ادامه یافت اشاره کرد و گفت : بنابراین اگر دو پروژه احداث آزاد راه و ساماندهی قلعه فلک الافلاک را بعنوان دو کار مهم در عرصه های اقتصادی و توسعه لرستان منظور کنیم باید از وزیر راه و شهرسازی و مجموعه قرارگاه خاتم قدردانی کرد.

استاندار لرستان همچنین از دکتر خادمی معاون وزیر راه و همکارانشان و مجریان پروژه، پیمانکاران ،ناظرین و مشاوران که کار بزرگی را انجام داده اند، تقدیر کرد.

خادمی ادامه داد: مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور پروژه آزادراه را بعنوان یک پروژه خاص مطرح کرد و هر چه در توان داشت کمک مالی کرد که جای تشکر دارد.

وی افزود: ایجاد آزادراه در توسعه اقتصاد ملی و با توجه به محل ترانزیت قرار گرفتن لرستان در اقتصاد آن خیلی موثر خواهد بود و کاهش آلایندگی ، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در زمان و خیلی از آثار دیگر را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: آثار محلی پروژه خیلی بزرگتر از راه دسترسی است و طرح را تبدیل به یک محور و اهرم توسعه برای استان خواهد کرد و در اطراف این آزادراه کارهای بزرگی قابل شکل گیری است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده بمنظور توسعه اقتصاد کلان استان ، اعلام آمادگی داریم مجموعه قرارگاه خاتم بعنوان سرمایه‌گذار آزاد راه با ایجاد کارهای اقتصادی مشترک و بزرگ در این مجموعه اقدام نماید و به این منظور بخش عمده‌ای از اراضی موجود، اراضی منابع ملی است و قابلیت برنامه ریزی لازم را دارد.

خادمی از مردم و اهالی روستا های اطراف آزاد راه بخاطر تحمل سختی ها تشکر و قدر دانی کرد و بر حل بخشی از مشکلات آنان تاکید کرد.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.