با تکمیل و بهره‌برداری از شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد زمینه اشتغال پنج تا شش هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شهرک‌های صنعتی شماره دو شهرکرد و بادام سامان هزینه شده است.

او افزود: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد و ۱۰۰ میلیارد ریال به‌منظور احداث شهرک تخصصی بادام سامان از محل اعتبارات داخلی این شرکت هزینه شده است.


بيشتر بخوانيد


فلاح اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی شماره دو شهرکرد در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار اجرایی می‌شود که عملیات اجرایی احداث فاز نخست آن در مساحت ۱۲۵ هکتار آغاز شده است.

او اظهار داشت: نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی برای احداث پست برق در شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد رایزنی‌هایی با مسئولان شرکت برق منطقه‌ای انجام داده است.

فلاح تصریح کرد: براساس این پیگیری‌ها قرار شد شرکت برق منطقه‌ای اصفهان نسبت به پیگیری برای احداث پست برق شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اقدام کند.

او گفت: هزینه احداث پست برق برای شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد حداقل ۸۰۰ میلیارد ریال است که این شرکت آمادگی مشارکت ۲۰ درصدی در این طرح برابر ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را دارد.

فلاح افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد زمینه اشتغال پنج تا شش هزار نفر فراهم خواهد شد.

او اضافه کرد: عملیات اجرایی شهرک تخصصی بادام سامان در خردادماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و تاکنون برای احداث این شهرک در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فلاح اظهار داشت: تا پایان امسال، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: شناسایی اهلیت سرمایه‌گذاران و مکانیسم واگذاری واحد‌ها در شهرک تخصصی بادام سامان در دستور کار مسئولان قرار دارد.

فلاح گفت: ۸۰ واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام سامان به‌عنوان تنها ناحیه تخصصی صنعتی بادام ایران مستقر می‌شود.

او بیان کرد: این شهرک صنعتی با هدف بسترسازی برای استقرار واحد‌های بسته‌بندی و فرآوری محصولات باغی در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار راه‌اندازی می‌شود.

فلاح اظهار داشت: برای اجرای این طرح شش کیلومتر عملیات خاکی، زیرسازی، جدول‌گذاری، معابر داخلی و جاده دسترسی احداث می‌شود.

او تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار بادامستان با ۲۴ هزار تن تولید و اشتغال‌زایی ۲۰ هزار نفر دارد.

فلاح ادامه داد: شهرستان سامان ۱۴ هزار و ۱۹۸ هکتار باغ با تولید ۶۸ هزار و ۳۱۵ تن انواع محصولات دارد که ۹ هزار و ۵۲۵ هکتار با ۱۷ هزار و ۵۰ تن محصول مختص بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار