مدیر کل سازمان غذا و دارو گفت: کم آبی بدن بیماران در تابستان باعث افزایش تقاضاست و تا چند هفته دیگر مشکلات تامین سرم حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر محمدی مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در تابستان معمولا بدن دچار کم آبی می‌شود و امسال علاوه بر این موضوع بحث حل کردن دارو‌های کرونا در سرم را هم داشتیم. مصرف رمدسیویر هم نسبت به ماه گذشته ۲ برابر شد و به دنبال آن مصرف سرم هم افزایش یافت.

او گفت: یکی از سرم سازان از اسفند ماه سال گذشته که در حال بازسازی خط سرم سازی بود به ما قول داد که تا آخر مرداد این سرم‌ها را به دست ما برساند و تقریبا حدود ۳۰ درصد به تعداد سرم‌ها تا اوایل شهریور اضافه می‌شود که همزمان شرکت‌های سرم ساز دیگر هم وعده دادند ظرفیت تولید را حدود ۱۰ درصد افزایش بدهند.

او افزود: همچنین سرم‌های تولید شده در مجموعه سرم سازی شهید قاضی هم به سرم‌های موجود در بازار اضافه می‌شود و ظرفیت برای صادرات سرم هم مهیا می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ابوالفضل
۱۲:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام-ما یه شکرت دانش بنیان تو تولید سرم میخواستیم راه اندازی کنیم طرح ما طوری بود که همه با این شکل از سرم های مورد استفاده خداحافظی میکردن و نوعی دیگری که بسیار مزایا و در محیط ایمن تری بود و آلودگی های عفونی بیمارستان ناشی از تزریق سرم به شدت کاهش پیدا میکرو و چنین نزایای دیگه اما به مشکل برخوردیم و مافیای دارو و تجهیزات دارو نزاشتن ما این شرکت رو برپا کنیم که همین الان کمبود نداشتیم و هم به دلیل خلاقیت و ابتکار جدیدی که در سرم به وجود آمده بود میشد صادرات خوبی داشت اما حیفففففففففففف...قابل توجه مسیولین ترو خدا کمک کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
مافیای وزارت بهداشت حتی پذیرش دانشجوی رزیدنت در تمامی رشته ها را هم کنترل می کند.چند سال پیش که از رشته های پایه غیر داروسازی دانشجویان رزیدنتی پذیرش شدند، در دانشگاه به این افراد لفظ دکتر گفتن ممنوع شده و امکان اشتغال در مناصب مختلف و حتی تأسیس داروخانه هم به آنها داده نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اگه جنگ بشه اینا میخوان چیکار کنن.کمبود سرم مگه داریم!!زمان جنگ بیشترین مصرف کننده سرم بودیم.متاسفم برای مسئولان داروسازی بازی کثیفی را شروع کردن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ما اینقد سرم تو بندر داریمممممممممممم // فقط کسی نیست بره بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ما از توجیهات ابلهانه مسئولان خسته شدیم و اینها از گفتنش خسته نشدند. بس کنید.
آخرین اخبار