سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل افزایش شدید گرما و مصرف بالای برق مشترکین، ناچار به قطع برق در سطح خراسان رضوی شدیم.

حسن هشمتی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: ما امسال به دلیل گرمای زودرس، افزایش شدید دما نسبت به دوره‌های گذشته و مصرف بالای برق مشترکین ناچار به قطع برق در سطح خراسان رضوی شدیم.

او افزود: به دلیل کمبود آب و خشکسالی های پی در پی که امسال استان با آن مواجه شده بود، آب پشت سد‌ها کاهش پیدا کرده و در نتیجه از خرداد ماه به خاطر کم آبی و فروکش کردن آب پشت سد ها، ۱۰ هزار مگابایت از نیروگاه‌های آبی ما عملا از مدار تولید خارج شد و همین مسأله در کنار دیگر مسائل ما را برای تامین برق دچار بحران کرد.


بیشتر بخوانید


سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: اگر تولید و مصرف برق در تراز با یکدیگر باشند ما مشکلی برای تأمین برق نداریم، اما اگر تولید و مصرف هر یک از دیگری پیشی بگیرد، چالش‌هایی را برای ما به دنبال دارد و امسال این چالش‌ها دو جانبه بود یعنی تولید پایین در مقابل مصرف بالای مشترکین برق قرار گرفت.

هشمتی بیان کرد: در کنار تمام این دغدغه‌ها و مشکلات مشکل مضاعف دیگری که ما امسال با آن دست و پنجه نرم کردیم، پدیده‌ی رمز ارز‌ها بود که طبق آمار تخمین زده شده روزانه چیزی حدود ۲ هزار مگابایت برق صرف این پدیده میشد و باید جلوی آن را هم می‌گرفتیم.

او تصریح کرد: در شیوه‌های مدیریتی بحران کمبود برق، آخرین دسته مشترکین خانگی هستند که به آنجا رجوع می‌شود؛ یعنی اگر موضوع کمبود برق با مصرف درست و به اندازه قسمت‌های صنعتی و کشاورزی حل شد دیگر نیازی نیست که برق مشترکین خانگی قطع شود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تاکید کرد: اما امسال در ابتدا سعی کردیم بر شیوه‌ی مصرف برق بخش‌های صنعتی و کشاورزی مدیریت داشته باشیم تا از هدر رفت نیرو و انرژی جلوگیری و در مصرف برق صرفه جویی شود، اما باتوجه به مشکلات زیادی که داشتیم مجبور شدیم بر خلاف خواست درونی، مشترکین خانگی خود را برای مدت زمانی محدود و شیوه‌ مصرف برق را برای مشترکین خانگی هم اصلاح کنیم.

قطعی های پی در پی برق در خراسان رضوی تا کی ادامه خواهد داشت؟

هشمتی اظهار کرد: مردم واقعا هم در بخش صنعت و کشاورزی و هم در بخش خانگی کمک حال شرکت برق بودند و با صبوری‌های همیشگی مارا در طی روند این مهم یاری کردند، اما بعضا و خیلی کم برخی از صنایع بودند که بی توجه به هشدار‌های ما همچنان در مصرف بی رویه برق تاکید داشتند و ما هم به ناچار مجبور شدیم برق آن‌ها به صورت موقت قطع کنیم.

او افزود: مشترکین پر مصرف ما به ویژه ادارات و مراکز بزرگ، موظف به پایش مصرف برق بوده اند و در صورت مشاهده تخلف با آن‌ها برخورد می‌شد، اما به صورت کلی همکاری خیلی خوبی با ما داشتند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی بر این است که تا آخر این هفته خاموشی اتفاق نیفتد اما احتمال وجود خاموشی صفر نیست همچنین در حالت کلی طبق پیش بینی هایی که داشتیم، خاموشی ها تا اواخر مردادماه ادامه دار است و بعد از آن به دلیل سرد شدن هوا و پایین آمدن مصرف برق الگوی مصرف برق به حالت توازن و خاموشی‌ها به پایان می‌رسد.

هشمتی بیان کرد: از تمام مشترکین خواهشمندیم در شرایط کنونی بازهم یاریگر ما باشند و لامپ‌های اضافی در خانه را خاموش و از تجهیزات پرمصرف در خانه آخرشب‌ها استفاده کنند؛ همچنین می‌توانند دمای کولر‌های گازی خود را روی ۲۵ درجه به بالا و کولر‌های آبی خود را روی دور کند تنظیم کنند.

 

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.