معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سیر صعودی شیوع ویروس منحوس کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری همچنان تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هر زمان که شرایط عادی می‌شود و مردم به زندگی عادی باز می‌گردند میزان شیوع بیماری کرونا افزایش می‌یابد.

او افزود: متاسفانه این ویروس مثل ویروس‌های قبلی نبود و به علت طولانی شدن زمان شیوع بیماری، با قرمز شدن شرایط نیز مردم به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: عادی انگاری‌ها عمده‌ترین علت گسترش بیماری کرونا است.

او ادامه داد: مسئولین باید تصمیم بگیرند که محدودیت‌ها را اعمال و تردد‌ها را محدود نمایند، ولی مردم منتظر اعمال محدودیت و تصمیم مسئولین نباشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رحمانی گفت: افرادی که واکسن نزده اند و یا قبلا به کرونا مبتلا نشده اند، مراقب باشند تا به کرونا مبتلا نشوند، احتمال اینکه با افزایش موارد بستری و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها امکان پذیرش بیماران نباشد وجود دارد.

او افزود: سن ابتلا و بستری شدگان در بیمارستان‌ها کاهش یافته است.

رحمانی اضافه کرد: در صورت رعایت همگانی همه موارد بهداشتی از امروز تا ۲، ۳ هفته آینده این وضعیت ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: سیر صعودی شیوع ویروس منحوس کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری همچنان تداوم دارد.

رحمانی گفت: قدرت سرایت ویروس نوع دلتا تا ۸ برابر بیشتر از سایر انواع ویروس‌های کرونا است.

او افزود: ویروس کرونا گونه‌های مختلفی دارد که برخی از انواع آن نسبتا قدرت جهش و گسترش بیشتری دارند.

رحمانی اضافه کرد: اطلاعات موجود نشان می‌دهد، این نوع ویروس تا ۸ برابر قدرت انتقال بالاتری دارد و جوانتر‌ها را گرفتار می‌نماید.

او ادامه داد: ضمن قدرت سرایت بالا، میزان بستری و درگیری ریوی این نوع ویروس بیشتر است.

رحمانی گفت: خطر ابتلای مادران باردار به این بیماری جدی است و در خصوص عوارض ابتلای به کرونا بر روی جنین مادران باردار اطلاعات دقیقی در دست نیست.

او افزود: مادران باردار نسبت به افراد عادی حساس‌تر هستند لذا این گروه باید مراقبت بیشتری داشته باشند، نکات بهداشتی را رعایت و از مراودات و شرکت در تجمعات خودداری کنند.

رحمانی اضافه کرد: مادران باردار باید حداکثر فاصله را با افرادی که علایم سرماخوردگی دارند رعایت نمایند و تاحد امکان به ویروس آلوده نشوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار