با قرار گرفتن شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۶۹ و شاخص فعلی بر روی عدد ۶۵ در وضعیت زرد و قابل قبول و سه ایستگاه نیز در شرایط پاک و سالم قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، با قرار گرفتن شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۶۹ و شاخص فعلی بر روی عدد ۶۵ در وضعیت زرد و قابل قبول و سه ایستگاه نیز در شرایط پاک و سالم قرار دارد.

بر این اساس کیفیت هوا در ایستگاه‌های آوینی با شاخص ۹۳، خیام شمالی با شاخص ۹۰، مفتح با شاخص ۷۵، سمزقند و لشکر با شاخص ۷۳، شهر با شاخص ۶۹، خیام جنوبی و خاقانی با شاخص ۶۸، الهیه با شاخص ۶۳ و نخریسی با شاخص ۶۰ در وضعیت زرد و شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های چمن با شاخص ۳۹، امامیه با شاخص ۴۲ و سرافرازان با شاخص ۴۹ با قرار گرفتن در وضعیت سبز دارای هوای پاک و سالم هستند.

با توجه به شرایط زرد در بیشتر ایستگاه‌های شهر و احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس، احتمال تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی در بیماران قلبی و سالمندان توصیه‌شده است افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.