عموری گفت: تجار عراقی از افزایش صادرات کالا‌های ایرانی استقبال می‌کنند، اما کاهش کیفیت محصولات داخلی موجب بی اعتمادی بازرگانان عراق می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: تسهیل قوانین و رویه‌های مربوط به حوزه تجارت از سوی مسوولان تصمیم گیرنده ایرانی و عراقی به توسعه حجم صادرات غیرنفتی از مرز‌های خوزستان منجر می‌شود.

او با بیان اینکه توانمندی‌های بخش خصوصی در عراق رو به افزایش است، افزود: بازرگانان عراقی به منظور توسعه همکاری‌های همه جانبه و همچنین ایجاد رونق هرچه بیشتر مرز‌های خوزستان آمادگی دارند و از این رو باید از ظرفیت‌های ایجادشده به خوبی بهره برد.

عموری با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و دیدار با تجار این کشور بیان کرد: رونق همه جانبه تجاری مرز‌های خوزستان به همان اندازه که برای جمهوری اسلامی منافع قابل توجهی در پی دارد، برای طرف عراقی نیز سود دار است و از این رو باید از این شرایط به بهترین شکل برای توسعه روابط تجاری استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: افزایش صادرات کالا‌های ایرانی از طریق مرز‌های خوزستان به عراق با استقبال تجار این کشور همراه است، اما در این رابطه باید شرایط تجاری تسهیل شود، اما تجار و واحد‌های تولیدی ایران باید استاندارد کیفیت ویژه کالا‌های صادراتی به کشور عراق را رعایت کنند تا بتوانند کالای خود را در این کشور به فروش برسانند.

شهلا عموری گفت: صادرکنندگان ایرانی باید توجه داشته باشند که کاهش کیفیت در کالا‌های صادراتی باعث ایجاد بی اعتمادی و گلایه تجار عراقی می‌شود و موضوع استاندارد همواره باید مورد توجه تجار ایرانی قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.